چمن و سنگ فرش؛ ترکیبی منحصربه فرد برای ایده های محوطه سازی!

چمن و سنگفرش

چمن و سنگ فرش؛ ایده های خلاقانه در محوطه سازی!

آیا به دنبال ایده های جدید برای محوطه سازی حیاط ویلا یا خانه خود هستید؟ یا یک باغ دارید و می خواهید دستی به سر و روی آن بکشید و فضای دلنشین تری را به وجود بیاوری؟…

اگر این چنین است می توانید با هزینه بسیار کم و یک طراحی خلاقانه، ترکیبی از چمن و سنگ فرش را به کار ببرید. انواع سنگ ریزه برای محوطه سازی بسیار مناسب است. در این گروه از انواع سنگ فرش، با سنگ های رودخانه ای سر و کار داریم که در جای خود زیبا و و کاربردی هستند.

به طور کلی، امروزه از ترکیب چمن و سنگ فرش در زیباسازی مسیر سنگی بسیار استفاده می شود. این موارد را برای پارک ها در معابر عمومی نیز بسیار دیده ایم.

اگر می خواهید حیاط ویلا یا بخشی از زمین باغ را طبق طرح های مدرن امروزی بازسازی کنید، پس باید یک سنگ فرش و کفپوش متفاوت در آنجا طراحی کنید. انواع سنگ کیوبیک 6 وجهی و سنگ کیوبیک 4 وجهی منظم برای این کار پیشنهاد می شوند. اما اگر بخواهید از ترکیب چمن و سنگفرش استفاده کنید، برایتان پیشنهاد جذاب تری داریم.

سنگ فرش گرانیتی نامتقارن یا سنگ فرش تراورتن نامنظم، انتخاب خوبی در این مورد هستند. این نوع سنگ ها به صورت تصادفی روی کفپوش قرار می گیرند و لا به لای آنها را می‌توانید چمن کاری کنید. به شما اطمینان می دهیم که منظره ای بی نظیر و تماشایی را ایجاد خواهید کرد.

انواع سنگ فرش و چمن، وقتی در یک قسمت به کار می روند به طور کلی هزینه های نگهداری سالانه را بهتر کاهش خواهند داد. ایده های زیادی در این حوزه وجود دارد. بر حسب شرایط آب و هوایی منطقه شما لازم است از بهترین سنگ ساختمانی برای سنگ فرش بهره ببرید. سنگ گرانیت برای هر شرایط آب و هوایی مناسب است. این سنگ ساختمانی مزایای زیادی دارد و با تنوع طرح و رنگ، انتخاب خوبی برای ساخت سنگ فرش منظم یا نامنظم محسوب می شود.

بیایید با هم نگاهی به چند ایده جالب برای ساخت سنگ فرش و چمن در باغ یا حیاط خلوت بیندازیم…….

بیشتر بخوانید: سنگ فرش شش ضلعی برای محوطه سازی

محوطه سازی با سنگ فرش به سبک حرفه ای ها

ایده های محوطه سازی

1- سنگ فرش، آب را در خاک نگه می دارد

یکی از ایده هایی که برای محوطه سازی به شما پیشنهاد می‌دهیم استفاده از سنگ های رودخانه ای یا سنگ ریزه ها است. وقتی یک قسمت از زمین خاکی را با انواع سنگ های رودخانه ای ریز و درشت پوشش می دهید، فضای کافی برای نفوذ آب در خاک وجود دارد. اگر در لا به لای این مسیرها چمن کاری کنید، یا گل و گیاه بکارید، به راحتی می توانید آنها را آبیاری کنید.

به ویژه در طول تابستان وقتی دما بالاتر می رود، گل و گیاه می توانند رطوبت خاک را نگه دارند. در این حالت، صخره های کوچک در میان سنگ های ریزه، نمای جذاب تری به وجود می آورند و می توانند از ریشه های خاک محافظت کنند.

2- سنگ رودخانه ای به عنوان مرزی بین چمن و زمین

شاید تعجب کنید اما یک ایده جذاب این است که به جای اینکه سنگ های رودخانه ای یا سنگ ریزه ها را در یک فضای وسیع پخش کنید، از آن برای مرزبندی بین چمن کاری و زمین صاف استفاده کنید. در این حالت شما یک حصار ایجاد می کنید که ارتفاع آن طبیعی و کوتاه است. ارتفاع کلی این مرز به بیشتر از ۲۰ سانتیمتر نمی رسد. دیوار چینی با سنگریزه ها در کنار چمن ها این فرصت را فراهم می‌آورد که به راحتی گل کاری های خود را انجام دهید و بتوانید روی چمن به آسانی راه بروید.

همچنین اگر در نظر دارید که قسمتی از زمین را پوشش مالچ بریزید و درختچه های سرسبز کوتاه بکارید، استفاده از تخته سنگ ها یا سنگ رودخانه ای ریز برای مرزبندی بسیار مناسب است. این موارد گاهی برای محوطه سازی شهرک های ویلایی شمال به کار می رود.

3- هزینه نگهداری را کاهش می دهید

شاید تعجب کنید اما اگر از ترکیب چمن و سنگ فرش در محوطه سازی استفاده کنید، هزینه های نگهداری سالانه محوطه بسیار کاهش پیدا می کند. اگر نمی توانید زمان و هزینه زیادی برای رسیدگی به باغ و حیاط خلوت خود اختصاص بدهید، چمن و سنگ فرش را استفاده کنید. چون هم ارزان تر تمام می شود و هم مسیرهای سنگی از رشد علف های هرز جلوگیری خواهند کرد. چمن کاری به حفظ رطوبت خاک و کمک به رشد گیاهان نیز کمک می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین نوع سنگ‌ فرش چیست؟

سخن پایانی

محوطه سازی با ایده های مدرن این روزها بیشتر مورد استقبال واقع می شود. ما به عنوان مجموعه تخصصی که در فروش انواع سنگ فرش سال‌ها تجربه داریم، به شما توصیه می کنیم طرح های محوطه سازی برای پروژه خود را هرچه ساده تر اجرا کنید به نفع تان است. تصمیم گیری سختی پیش رو ندارید؛ فقط کافیست ایده‌ ای را در ذهنتان پرورش بدهید و آن را اجرا کنید.

استفاده از انواع سنگ گرانیتی کیوبیک یا سنگ تراورتن کیوبیک ۴ و 6 وجهی و همچنین استفاده از تخته سنگ ها یا سنگ رودخانه ای، همگی برای زیباسازی فضای سبز انتخاب های خوبی هستند. چمن کاری می تواند پروژه شما را حرفه ای تر نشان دهد.

ما همیشه همراه شما هستیم تا بهترین سنگ فرش را برای هر پروژه انتخاب کنید. چنانچه به مشاوره خرید نیاز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *