ترفندهای نورپردازی و محوطه سازی برای زیباتر شدن سنگفرش باغ

نورپردازی و محوطه سازی

نورپردازی و محوطه سازی؛ مخصوص چمن کای و سنگفرش در باغ

نورپردازی می تواند محوطه سازی را زیباتر جلوه دهد. وقتی پرتوهای زرد یا سفید نور، لا به لای چمن ها و علف ها می تابند، منظره ای بی نظیر را به نمایش می گذارند! می توان از همین ویژگی استفاده کرد و سنگ فرش یا مسیرهای سنگی باغ ها و پارک ها را زیباتر طراحی نمود. اگر این ایده‌ها را بتوانید اجرا کنید ارزش زیادی به یک مکان می بخشید.

بسیاری از خانه هایی که حیاط بزرگ شبیه به باغ دارند، یا انواع باغ ویلا می‌توانند از این ایده جذاب و بهره ببرند. علاوه بر این، نورپردازی می تواند فضاهای تاریک را روشن تر کند، پس جایی برای اضطراب و نگرانی باقی نمی ماند.

اگر در یک باغ بزرگ یا باغ ویلا زندگی می کنید، یا اگر اطراف ویلای کوچک خود را چمن کاری کرده اید، پیشنهاد می دهیم درباره نورپردازی و محوطه ‌سازی دقیق تر فکر کنید. نصب چراغ های نورانی در اطراف چمن ها و سنگ فرش ها، آنجا را پرنورتر نشان می‌دهد و جلوه‌ های بصری فوق‌العاده‌ای دارد.

با این ایده های زیبا، مکانی در باغ خود دارید که می توانید شب های گرم تابستان را آنجا بگذرانید! دورهمی‌های خانوادگی، درست کردن کباب روی باربیکیو هنگام شب، خوردن کیک و دسر عصرانه زمانی که خورشید غروب کرده است، حس و حال توصیف ناپذیری در شما ایجاد می‌کند! شما در کنار خانواده مشغول استراحت و سرگرمی هستید، در حالی که نورهای زیبا لا به لای چمن و در میان سنگ فرش ها خودنمایی می کنند!

برای اینکه از تمام مزایای فوق بهره‌مند شوید، پیشنهاد می دهیم محوطه سازی و نورپردازی ویلا یا باغ خود را به افراد حرفه‌ای واگذار کنید. می توانید بهترین سنگ فرش را از این مجموعه خریداری کرده و درباره نورپردازی نیز با طراحان فضای سبز صحبت کنید.

محوطه سازی و نورپردازی

بیشتر بخوانید: انتخاب سنگ فرش مناسب برای حیاط باغ

نورپردازی و محوطه سازی؛ ترکیبی برای افزایش ایمنی خانه

یکی از دلایلی که توصیه می کنیم حتماً محوطه سازی اطراف ویلا یا باغ خود را همراه با نورپردازی ها اجرا کنید این است که وجود لامپ های روشنایی، آنجا را در معرض دید صاحبخانه قرار می دهد؛ پس ایمنی باغ یا خانه را افزایش می‌دهد.

خانه ها و محوطه‌های یا چمن هایی که پرنورتر هستند، کمتر مورد توجه سارقان قرار می گیرند. چه بهتر است که علاوه بر نورپردازی و محوطه سازی، به نصب چراغ هایی برای روشنایی راه پله های مختلف در ساختمان نیز اقدام نمایید. اگر مطمئن نیستید که کدام لامپ ها برای خانه یا باغ شما مناسب اند، می توانید با یک طراح محوطه ساز صحبت کنید.

چراغ های ال ای دی رنگارنگ، جذاب و قابل توجه

محبوب ترین و پرفروش ترین چراغ ها برای نورپردازی و محوطه سازی، لامپ های ال ای دی کم مصرف هستند. این محصولات تا سال‌ها دوام می آورند و دارای تنوع رنگی می باشند. البته رنگ آبی و رنگ زرد یا همان نور سفید، برای چراغ هایی که در کنار سنگ فرش های بین چمن ها نصب می شود، انتخاب بهتری هستند.

نورهای مخفی نباید خیره کننده باشند، چون باعث آزار و اذیت چشم مخاطب خواهند شد. یک طرح جالب برای نورپردازی و محوطه سازی کنار چمن ها و سنگ فرش ها این است که از ترکیبی از نورهای رنگی استفاده کنید. مثلاً لامپ ال ای دی آبی و سفید را یک در میان قرار دهید. پرتوهایی که این دو نوع لامپ در کنار یکدیگر هنگام شب ارائه می دهند، واقعاً رویایی و تماشایی خواهد بود!

نورپردازی و محوطه سازی

بیشتر بخوانید: سنگ فرش حیاط در طراحی فضای سبز

اصول طراحی نورپردازی و محوطه سازی

در کلام کلی باید گفت که هیچ اصول قاعده و قانون خاصی برای اجرای نورپردازی و محوطه سازی وجود ندارد. شما می توانید از انواع سنگ فرش کیوبیک منظم و نامنظم یا سنگ رودخانه ای برای سنگ فرش در کنار چمن ها استفاده کنید؛ در حالی که لامپ های ال ای دی را حد فاصله مکان های مورد نظر نصب می کنید.

شکل ها و طرح هایی که در کفپوش باغ یا حیاط ایجاد می کنید کاملاً به سلیقه و ایده های ذهنی طراح باز می گردد. از شکل های مستطیلی و مربعی گرفته، تا مسیر سنگ فرش نیم دایره یا منحنی، یا حتی تخته سنگ هایی که لا به لای آنها چمن رشد کرده است، همگی برای این اهداف مناسب هستند.

علاوه بر لامپ های ال ای دی کوچک، یا پروژکتورهای کوچک، می توانید از چراغ هایی استفاده کنید که حالت شب تاب دارند. این محصولات چیزی شبیه به فانوس دریایی هستند که یک نور پررنگ درخشان اما کوچک را در میانه باغ ایجاد می کنند.

برخی از لامپ های کوچک وجود دارد که به آن لامپ چشمه ای گفته می شود. اندازه این لامپ ها بسیار ریز است. این لامپ های ریز، پرتوهای کوتاه ایجاد می کنند، پس انتخاب خوبی برای نصب در دو طرف مسیر سنگ فرش هستند. به این ترتیب، نور کوتاه این لامپ ها فقط روی سنگ فرش ها می تابد.

نورپردازی و محوطه سازی برای مکان هایی که آنجا درختچه های کوتاه و بلند هم نصب شده، مناسب است. فقط در نظر داشته باشید که اگر پوشش چمن یا پوشش گیاهی مورد نظر شما بسیار کوتاه است، از لامپ های ریز تر با پرتو نور کوتاه تر استفاده کنید. چنانچه باغ شما بزرگ است و درختان و پوشش انبوه تری دارید، از پروژکتورهای کوچک یا بزرگ تر استفاده نمایید.

ما در کنار شما هستیم تا انواع سنگ فرش با کیفیت را برای هر ایده ای که در ذهن دارید خریداری کنید. می‌توانید برای استعلام قیمت سنگ فرش با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *