سنگ فرش شش ضلعی، چشم نواز و منحصر به فرد!

سنگ فرش شش ضلعی

سنگ فرش شش ضلعی، خلق ایده های چشم نواز و منحصر به فرد برای محوطه سازی!

استفاده از انواع سنگ طبیعی برای محوطه سازی، ایده های بی انتها و خلاقانه ای را می تواند به مرحله اجرا در بیاورد. اگرچه این روزها فناوری مواد اولیه برای ساخت سنگ فرش توسعه پیدا کرده است، اما هنوز هم سنگ های طبیعی طرفدار دارند و محبوب هستند. این نوع مصالح پرکاربرد، نمای سنگ فرش یا حیاط ویلا یا خانه شما را زیباتر نشان می دهند.

سنگ طبیعی، با دوام است؛ در برابر انواع شرایط آب و هوایی مقاومت خوبی دارد و همچنین ظاهر ناهموار آن جلوه جذابی به فضای بیرونی می بخشد. تفاوتی نمی کند که از سنگ فرش ها در چه ابعاد و اندازه رنگ یا شکل استفاده کنید. آنچه مهم است اینکه شما می توانید ارزش محوطه ‌سازی یا ملک خود را با انتخاب صحیح این مصالح بالاتر ببرید.

یکی از بهترین ایده های ساخت سنگ فرش، استفاده از سنگ های شش وجهی یا شش ضلعی است. این سنگ فرش ها از نظر اندازه هر ضلع، یکسان هستند؛ یعنی یک شش ضلعی منتظم؛ که ارتفاع آن می‌تواند سه سانتی متر، پنج سانتی متر یا حداکثر ۷ سانتی متر باشد. اندازه هر کدام از سنگ های شش ضلعی برای سنگ فرش، کمی می تواند متغیر باشد. بسته به نوع پروژه و محلی که سنگ فرش ها را آنجا نصب می کنید، این نوع مصالح قابل تهیه هستند.

اگر به دنبال اجرای ایده های جذاب و دست اول برای سنگ فرش و محوطه سازی باغ هستید، سنگ های شش ضلعی یا شش وجهی را به شما پیشنهاد می دهیم. چه اینکه از آنها برای محوطه اطراف آبنما یا استخر استفاده کنید، یا اینکه بخواهید مسیر سنگی در میانه حیاط ویلا یا باغ بسازید، در هر صورت، سنگ طبیعی شش وجهی، نمای زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد.

استفاده از عناصر منتظم یعنی چند ضلعی ها و خطوط راست، جزو معیارهای طراحی فضای سبز به سبک مدرن هستند. سنگ های شش ضلعی وقتی در کف نصب می شوند، با تمام عناصر اطراف خود سازگاری خواهند داشت.

بهتر است نگاهی به چند ایده جذاب برای محوطه سازی و ساخت سنگ فرش با سنگ شش ضلعی بیندازیم. به طور قطع شما می توانید از این تصاویر الهام بگیرید و پروژه‌ های جدید و تازه ای را برای مشتریان خود به مرحله اجرا در آورید.

بیشتر بخوانید: قیمت فروش سنگ فرش منظم

3 ایده جذاب برای ساخت سنگ فرش شش ضلعی

سنگ فرش شش ضلعی

سنگ فرش شش ضلعی

ایده اول: استفاده از سنگ فرش شش ضلعی تک رنگ

در طراحی دکوراسیون داخلی و محوطه سازی، ساده بودن نوعی سبک مدرن محسوب می شود. این موضوع درباره ساخت سنگ فرش نیز وجود دارد. شما می توانید سنگ های طبیعی شش ضلعی در ابعاد کوچک، متوسط یا بزرگ را برای ساخت مسیر سنگی به کار ببرید. این سنگ ها رنگ های یکسانی دارند و حد فاصل درزبندی آن با دوغاب و ملات مناسب پر می شود. اگر از سنگ هایی استفاده کنید که بافت متخلخل یا دانه بندی درشت دارند، به طور ذاتی، یک طیف تیره و روشن در سنگ فرش به وجود می آید.

ایده دوم: استفاده از سنگ فرش های شش ضلعی، ترکیبی از دو یا چند رنگ

در مقابل طرح های ساده و تک رنگ می توانید از سنگ فرش های شش ضلعی ترکیبی از دو یا چند رنگ برای محوطه سازی استفاده کنید. فراموش نکنید که جنس سنگ ها باید یکسان باشد تا از نظر شرایط فیزیکی به هم مشابه باشند. سنگ فرش های چند رنگی، نمای جذاب و پر انرژی را در پروژه شما ایجاد می‌کنند.

مثلاً رنگ سفید و خاکستری و سیاه را می توانید در کنار هم به صورت یک در میان یا مورب نصب کنید. ایده های زیادی برای این نوع پروژه ها وجود دارد. چیدن سنگ های شش ضلعی کنار هم، کاملاً خلاقانه است. حتی شما می توانید یک طرح موج دار را روی کف زمین به نمایش در آورید.

ترکیبی از رنگ های قرمز، قهوه ای و زرد برای سنگ فرش، اوج زیبایی را به نمایش می گذارد! این موارد برای ویلاهای لاکچری یا محوطه اطراف استخر در هتل های لوکس مناسب است.

ایده سوم: سنگ فرش های شش ضلعی مجزا

سومین ایده برای استفاده از سنگ های شش ضلعی در سنگ فرش، نصب آنها با فاصله های استاندارد از یکدیگر است. این سنگ فرش ها برای ساخت یک مسیر سنگی در میانه چمن به کار می روند. بهتر است ابعاد و اندازه سنگفرش شش ضلعی را بزرگ انتخاب کنید و آن را با فاصله ۱۰ سانتی متر یا ۲۰ سانتی متر از یکدیگر در مسیر های دلخواه خود قرار دهید.

برخی عقیده دارند این نوع چیدمان برای زمین های چمن مناسب است. بعضی دیگر ترجیح می‌دهند در لا به لای سنگ فرش ها از خرده سنگ ها یا سنگ رنگی رودخانه‌ ای استفاده کنند. این ایده ها کاملاً سلیقه ای است و به  نوع پروژه و بودجه مالی مشتری بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: جدول گرانیتی چیست؟

سنگ های شش ضلعی برای کدام مکان ها مناسب اند؟

اکنون که با ایده های چیدمان سنگ فرش شش ضلعی آشنا شدید، شاید می خواهید بدانید که این سنگ ها بیشتر در کدام موارد به کار می روند. باید گفت که کاربرد سنگ شش ضلعی در ساخت سنگ فرش برای تمامی پروژه های محوطه سازی و طراحی فضای سبز کاربرد دارد. هم می توانید در باغ شخصی اجرا کنید، و هم در حیاط ویلاهای شخصی، محوطه بیرونی مجتمع های مسکونی، پارکینگ مجتمع های تجاری و اداری، فضاهای تفریحی، پارک بازی کودکان، مسیرهای دوچرخه سواری و … قابل استفاده هستند.

قیمت سنگ فرش شش ضلعی چقدر است؟

بسته به اینکه کدام یکی از انواع سنگ های طبیعی را برای تولید سنگ فرش شش ضلعی انتخاب می کنید، قیمت سنگ می تواند متفاوت باشد. به طور کلی انواع سنگ کیوبیک شش وجهی و سنگ شش ضلعی از جنس گرانیت مشکی، گرانیت قرمز و سنگ تراورتن هستند.

بهترین برندها برای این نوع کاربرد شامل تراورتن قرمز اردستان، تراورتن کرمی حاجی آباد، سنگ کیوبیک لاشتر، سنگ گرانیت خرمدره، سنگ گرانیت قرمز اصفهان، سنگ گرانیت مشکی نطنز و سنگ گرانیت سفید نطنز می باشد.

خوشبختانه ما در مجموعه خود، بهترین انواع سنگ فرش را با استانداردهای روز جهانی تولید می کنیم و آن را برای پروژه های محوطه سازی کوچک و بزرگ ارائه می دهیم. می توانید همین حالا برای استعلام قیمت سنگ فرش با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *