انواع چیدمان برای سنگفرش

انواع چیدمان برای سنگفرش

انواع چیدمان برای سنگفرش

انواع سنگفرش برای قسمت های مختلفی از حیاط، ویلا و باغ استفاده می شود. این سنگفرش ها هر کدام ویژگی مخصوص به خود را دارند. چیدمان سنگفرش ها به زیبایی آن ها می افزاید به همین دلیل افراد خلاقی برای چیدمان انواع سنگفرش طرح های مختلفی را طراحی و اجرا می کنند که باعث می شود قسمت های مختلف فضا از یکدیگر تفکیک شده و نمای زیبایی در آن به وجود بیاید. الگوها و طرح های مورد استفاده در قسمت های مختلف با توجه به مصارفی که دارد متفاوت خواهد بود. برای زیباتر شدن فضا بهتر است قبل از نصب انواع سنگفرش نمونه های اجرا شده را ببینید. شرکت سنگفرش سیام اقدام به تولید انواع سنگفرش مانند سنگفرش کیوبیک منظم 4 وجه برش کرده است.

چیدمان سنگفرش

چیدمان های مختلفی بر اساس الگوهای از پیش تعیین شده برای سنگفرش ها در نظر گرفته می شود. این چیدمان ها بسیاری از معضلات را که مربوط به فضا بندی و گسترش آلودگی است، حل کرده است. برای چیدمان سنگفرش می توان از سنگ هایی مانند کیوبیک نامنظم استفاده کرد.

انواع چیدمان برای سنگفرش

چیدمان دایره ای

طرح دایره ای از اشکال هندسی رایج برای طراحی و نصب سنگفرش است. این طرح در فضاهای مختلف مانند حیاط باغ، ویلا و قسمت های دیگر برای قرار دادن میز و صندلی و یا ایجاد یک فضای آزاد در بین درختان بسیار مناسب است. برای اجرای این طرح باید در ابتدا دایره ای کوچک از سنگفرش را بر اساس نسبت های تعیین شده چید و بعد آن دایره را تا بخش های مورد نیاز گسترش داد. حیاط هایی که در آن ها از آلاچیق استفاده می شود برای اجرای این طرح بسیار مناسب است. فضاهای خالی را می توان با شن، آهک و رس پوشاند.

الگوی رایجی در چیدمان انوع سنگ وجود دارد که به شکل شاخه ای است. در این روش باید سنگفرش ها را تا 45 و یا 90 درجه در یک چیدمان اصولی به کار برد. الگوی این سنگفرش به صورت هفت خواهد بود و علاوه بر سادگی بسیار به شیک شدن و ایجاد فضایی کلاسیک کمک می کند. برای حیاط منزل و سنگفرش کردن آن می توان از این الگو استفاده کرد. برای چیدمان انواع طرح های سنگفرش می توان از انواع کیوبیک منظم 6 وجه برش استفاده کرد.

چیدمان سبد شکل

طرح سبد شکل یکی از طرح های رایج در چیدمان محسوب می شود که به زیبایی فضا کمک زیادی می کند. در این طرح سنگفرش ها در رج های عمودی و افقی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و شکلی شبیه بافت سبد را به وجود می آورند. طرحی که این سنگفرش ها را به وجود می آورد برای باغ بسیار کارایی دارد و استحکام سنگ را تضمین می کند.

انواع سنگفرش حیاط

چیدمان سنگ های پلیمری

برای چیدمان سنگ های پلیمری طرح پره ای یکی از طرح های رایجی است که در باغ و ویلا از آن استفاده می کنند. این چیدمان در اروپا شروع شده است و به پره ی اروپا شهرت دارد. اجرای اینگونه سنگفرش دشوار است و برای ایجاد فضای مدرن در حیاط ها استفاده می شود. برای استفاده از این طرح بهتر است از سنگ های پلیمری استفاده شود و کمان هایی به صورت دقیق برای آن طراحی شود. باید سنگ ها و ابعاد آن در این نوع چیدمان کاملا مطابق با یکدیگر باشد تا طرح مورد نظر به درستی اجرا شود.

برای چیدمان سنگ های پلیمری روش دیگری به نام راست چینی وجود دارد. این طراحی ساده ترین نوع چیدمان سنگفرش به حساب می آید. در این روش سنگ ها در امتداد یکدیگر قرار می گیرند. به همین دلیل استفاده از سنگفرش هایی در ابعاد کوچکتر باعث می شود فضای حیاط بسیار بزرگتر به نظر برسد.

چیدمان شطرنجی

نوع دیگر چیدمان که برای انواع باغ و حیاط استفاده می شود روش شطرنجی است. در این الگو اغلب از دو نوع سنگ با رنگ های متضاد استفاده می شود تا طراحی آن به خوبی نشان داده شود. از این سنگفرش در فضاهای مدرن بسیار استفاده می شود. استفاده از قطعات بزرگ سنگ در فضای مختلف حیاط و در کنار باغچه دیده می شود. استفاده از محصولاتی مانند جدول کانیو (آبراه) می تواند به نظم بخشی به فضا کمک کند.

الگوی سنگفرش شاه ماهی به عنوان یک الگوی ماندگار و با دوام شناخته می شود. طرح این الگوی سنگفرش از حیاط های قدیمی در انگلیس گرفته شده است. از این سنگفرش به دلیل تاثیر بصری قوی ای که دارد برای پاسیو، پیاده رو و جاده استفاده می کنند. به دلیل نیاز به برش کمتر، این الگو برای اجرا زیاد وقت گیر نیست.

الگویی که برای پیاده روها استفاده می شود یکی از الگوهای رایج برای سنگفرش محسوب می شود. این الگو به دلیل نصب آسان بسیار پرکاربرد است. بیشتر در مناطقی مانند پیاده روها و مراکز تفریحی از این الگو استفاده می کنند. همچنین برای مسیرهای باغی که دارای انحنای زیادی است از این الگوی رایج استفاده می کنند.

الگوی پنکه ی اروپایی

الگوی پنکه ی اروپایی چند بار تکرار می شود تا جایی که جلوه ای دایره ای شکل را به وجود آورد. تنظیم این الگو کمی پیچیده به نظر می رسد و برای محیط های بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این الگو در اروپا محبوبیت زیادی دارد. به دلیل استفاده از رنگ های متضاد این نوع الگو جلوه های بصری زیبایی نیز دارد. این الگو به فلورانسی و یا بلژیکی نیز معروف است.

الگوی سنگفرش در هم تنیده

الگوی سنگفرش در هم تنیده در اجرا باید با استفاده از مواد محکم زیر سازی شود. این الگو استحکام و مقاومت خوبی دارد به همین دلیل برای باغ و ویلا نیز استفاده می شود. در این نوع الگو چیدمان سنگ ها بسیار مهم است. برای راهرو، پارکینگ و ورودی کارخانه ها از این الگو استفاده می شود.

سخن پایانی

مجموعه ی سنگفرش سیام با سال ها تجربه در زمینه ی فروش انواع سنگفرش در خدمت مشتریان عزیز می باشد و برای سهولت در خرید از طریق سایت اقدام به فروش تلفنی و اینترنتی کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *