تفاوت بین موزاییک کاری و سنگفرش

تفاوت بین موزاییک کاری و سنگفرش

تفاوت بین موزاییک کاری و سنگفرش

اگر به دنبال دمیدن روح تازه ای به فضای داخلی یا بیرونی خانه خود هستید، مدت زیادی طول نمی کشد که اصطلاحاتی مانند سنگفرش ، موزایک کاری و کاشی کاری را بشنوید. در حالی که احتمالاً تصوری از چیستی آنها دارید، ممکن است تعجب کنید که آیا اصلاً بین این سه اصطلاح تفاوت وجود دارد یا خیر.

چه به یک پاسیو حیاط خلوت فکر کنید، چه مسیری به سمت درب ورودی خود یا یک منطقه بیرونی دیگر، مصالح کف پروژه شما بر نحوه استفاده از فضا، مدت زمان ماندگاری و میزان لذت شما از آن تأثیر می گذارد. در برخی موارد، تصمیم گیری بین موزاییک در فضای باز و سنگ فرش یک اولویت شخصی در مورد سبک است. با این حال، تفاوت بین موزاییک های فضای باز و سنگفرش ها می تواند یک ماده را برای پروژه های خاص مناسب تر کند.

آیا موزاییک یا سنگفرش فضای باز بهترین انتخاب برای شماست؟

در اینجا آنچه شما باید در مورد انواع مختلف کفپوش ها بدانید و اینکه چگونه انتخاب موزاییک کاشی یا سنگ فرش در فضای باز می تواند بر نتایج شما تأثیر بگذارد، همراه با کاربردهای رایج در بافت مسکونی آورده شده است.

موزاییک در فضای باز در مقابل سنگفرش: تفاوت های مواد و سطح چیست؟

تفاوت بین موزاییک فضای باز و سنگفرش با خود مواد شروع می شود. موزاییک در فضای باز ظاهر ظریف تری دارد. این ماده نازک ‌تری است که برش‌ها و شکل‌دهی دقیق‌تری دارد و تولید موزاییک معمولاً شامل عملیات‌های سطحی مانند لعاب یا پرداخت است. طیف گسترده ای از انتخاب های طراحی از موزاییک هایی با ظاهر طبیعی گرفته تا طرح های براق یا رسمی وجود دارد.

سنگفرش

سنگفرش

تولید کنندگان سنگ فرش معمولاً سنگفرش ها را با شکل مشابهی از پوشش سطح موزاییک یا آجر با تمرکز بر کاربردهای بیرونی تولید می کنند. سنگفرش ها یا سنگ فرش ها معمولا از بتن، آجر یا سنگ طبیعی ساخته می شوند. بافت سطح معمولاً خشن و متخلخل است و همچینی ضخیم تر هستند. به طور معمول، سنگفرش ها اغلب بزرگتر از موزاییک های استاندارد برای استفاده در راهروها، مسیرهای پیاده روی، پاسیوها، حیاط ها، محوطه سازی و سایر مناطق در فضای باز هستند. بر خلاف موزاییک ‌کاری سنتی، سنگ ‌فرش معمولاً به هیچ‌ گونه چسب یا تکنیک نگهدارنده نیاز ندارد. یک پایه بتنی ریخته می‌شود و با ماسه یا زمین نرم پوشانده می‌شود، سپس سنگ ‌فرش‌ها با دست در الگوی انتخاب‌شده گذاشته می شوند. سنگفرش ها معمولاً ضخیم تر از موزاییک های معمولی هستند اما می توانند با یک بستر مناسب نازک تر باشند.

سنگفرش ها در طیف وسیعی از رنگ ها، شکل ها و اندازه ها و در مدل های سنگ فرش تروارتن ، سنگفرش گرانیتی ، سنگ فرش کوبیک و کیوبیک و … تولید می شوند. اما تنوع سبکی به اندازه موزاییک وجود ندارد. همچنین سنگفرش هایی با سطح ناتمام می توانند به مرور زمان در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب و آب و هوا محو شوند.

موزاییک کاری

موزاییک نوعی پوشش سطحی است که معمولاً برای کاربردهای خارجی استفاده می شود. کف ها، دیوارها، میزها و سایر سطوح را می توان برای اهداف کاربردی و تزئینی، از مربع های ساده تا موزاییک های پیچیده، نمای دوباره بخشید. مواد متداول مورد استفاده برای ساخت موزاییک عبارتند از: سرامیک، شیشه، بتن، فلز، گرانیت، مرمر و موارد دیگر، و برای نگه داشتن هر کاشی موزاییک در جای خود نیاز به تزریق دوغاب است.

موزاییک را می توان از چینی یا خاک رس ریخته گری کرد. این کاشی‌های ریخته‌گری شده معمولاً دارای پوشش سطحی هستند که آنها را بادوام، مقاوم در برابر آب و غیرقابل نفوذ در برابر آب و هوا می‌کند. موزاییک ‌های فضای باز را می‌توان در رنگ‌ها یا الگوهای مختلف لعاب داد، و سطوح واقعی می‌تواند ظاهری مرمر یا چوب ایجاد کند، حتی اگر موزاییک از سرامیک یا چینی ساخته شده باشد. موزاییک در فضای باز را می توان از سنگ نیز برش داد و معمولاً از موادی مانند تخته سنگ، گرانیت، مرمر و سنگ آبی برای ایجاد موزاییک سنگ طبیعی استفاده می شود.

موزاییک

موزاییک در فضای باز در مقابل سنگفرش: نصب و ماندگاری چگونه مقایسه می شود؟

موزاییک و سنگفرش فضای باز روش های نصب متفاوتی دارند و در نتیجه دارای سطوح ماندگاری متفاوتی هستند.

موزاییک فضای باز یک کفپوش دائمی در فضای باز است. فرآیند نصب معمولاً با ریختن یک دال بتنی شروع می شود، یا صاحبان خانه می توانند از بلوک پاسیو موجود یا زیرلایه کفپوش دیگری استفاده کنند. نصاب ها چسب را پخش می کنند، موزاییک را پایین می آورند، دوغاب اضافه می کنند و محصول نهایی را مهر و موم می کنند. پس از نصب، نیازی به تنظیم مجدد موزاییک نیست. ماندگاری موزاییک در فضای باز سطحی را به شما می دهد که تمیز کردن و نگهداری آن آسان است و کفی ایجاد می کند که می توانید سال ها از آن لذت ببرید. برخی از ساختمان‌های تاریخی دارای موزاییک ‌های چینی در فضای باز هستند که قرن‌هاست برپا بوده‌اند.

سنگفرش ها همچنان به فرآیند نصب نیاز دارند، اما این فرآیند معمولاً شامل گیرش خشک بدون چسب است. اگر می خواهید محوطه سازی خود را به روز کنید، این می تواند کمی انعطاف پذیری بیشتری به شما بدهد. نصب سنگفرش با حفاری، ایجاد یک پایه تراز با ماسه، تنظیم سنگفرش ها و استفاده از یک ریل محیطی برای نگه داشتن پاسیوها یا راهروها شروع می شود. گروت معمولاً برای سنگفرش ها استفاده نمی شود، اما ماسه پلیمری روشی محبوب برای اتصال سنگ فرش ها به یکدیگر و کمک به جلوگیری از رشد علف های هرز در پاسیو شما است.

پیشنهاد می شود مقاله حذف ریشه درختان و علف های هرز از زیر سنگفرش را مطالعه نمایید.

موزاییک در فضای باز در مقابل سنگفرش: تفاوت های طراحی و استفاده چیست؟

نحوه استفاده شما ممکن است به تعیین اینکه آیا سنگ فرش یا موزاییک فضای باز برای پروژه شما مناسب است کمک کند.

موزاییک در فضای باز می تواند ظاهری تمام شده ایجاد کند که یک انتخاب عالی برای فضاهای غذاخوری در فضای باز، پاسیو یا نزدیک استخر است. استفاده از موزاییک در مناطق مجاور خانه می تواند این احساس را ایجاد کند که فضاهای بیرونی گسترش فضاهای نشیمن داخلی هستند. دلایل استفاده از موزاییک در فضای باز شامل همه چیز است، از اضافه کردن سبک تا کاهش تعمیر و نگهداری خانه.

تفاوت بین موزاییک کاری و سنگفرش

سخن پایانی

موزاییک در فضای باز بسیار بادوام است و توصیه‌های سازنده می‌تواند به شما در انتخاب بهترین کفپوش برای نگرانی‌هایی مانند مقاومت در برابر لغزش در نزدیکی استخر یا مقاومت در برابر یخ زدگی برای آب و هوای سرد کمک کند. اگرچه موزاییک در فضای باز برای مناطق پر رفت و آمد استفاده می شود، اما برای بارهای سنگین مانند راهروها مناسب نیست.

از سوی دیگر، سنگفرش ها می توانند به اندازه کافی سخت باشند که در برابر تجهیزات سنگین چمن یا تردد وسایل نقلیه سبک در یک راهرو مقاومت کنند. سنگفرش ها از نظر ساختاری مستحکم باقی می مانند، اما سنگفرش های بتنی آب بندی نشده ممکن است در طول زمان دچار هوازدگی شوند. نصاب‌های حرفه‌ای معمولاً توصیه می‌کنند که صاحبان خانه بتن یا آجر کمی تیره‌تر را انتخاب کنند تا دلیل محو شدن رنگ آن باشد.

انواع روکش، سنگ فرش، کاشی کاری و موزاییک ها مفاهیم مشابهی را با هم ترکیب می کنند، اما می توانند در کاربرد بسیار متفاوت باشند. برای اطلاعات بیشتر و یافتن اینکه چه چیزی با سلیقه، نیازها و بودجه شما با بالاترین کیفیت مطابقت دارد، با مجموعه تولید سنگفرش سیام صحبت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *