حذف ریشه درختان و علف های هرز از زیر سنگفرش

حذف ریشه درختان و علف های هرز از زیر سنگفرش

حذف ریشه درختان و علف های هرز از زیر سنگفرش

زندگی انسان ها عجین شده است با طبیعت و آدم ها بدون طبیعت قارد به زندگی کردن نخواهند بود. طبیعت در همه حال کمک رسان انسان ها روی کره زمین بوده، اما همانطور که کمک رسان است ممکن است مشکلاتی نیز بوجود آورد. نمونه ایی که همیشه مشهود است در ایجاد مشکل، ریشه درختان است. شهرداری ها برای زیبا سازی شهر ها و برای کاهش آلودگی ها از سطح کلان شهر ها محوطه های زیادی از پیاده رو ها گرفته تا پارک ها را اختصاص داده اند به کاشت و پروش درخت و گل گیاه. اما ممکن است ریشه برخی از این درختان تنومند از محیط خود بیرون رفته و با قدرت منطقه هایی از سنگ فرش های نصب شده در پیاده رو ها را خراب کنند.

این خرابی ها باعث میشود سنگ فرش از سیمان سطح زیرین خود جدا شده یا ترک بردارد و علاوه بر چهره زشتی که ایجاد می کند، ممکن است برای افرادی که از آنجا عبور می کنند دردساز ساز شود، خود سنگفرش در سطح وسیعی خراب شود و کلا از بین برود و علف های هرز به مروز در میان این شکاف ها رشد کنند. فرقی نمی کند که این سنگفرش در سطح یک پیاده رو باشد یا درون منزل شخصی در هر دو حالت باعث ایجاد دردسر است.

حذف ریشه درختان و علف های هرز از زیر سنگفرش

و اما چگونه ریشه درختان و علف های هرز را از زیر سنگفرش جدا کنیم ؟

این مقدمه برای آماده سازی شما عزیزان برای درک بهتر این موضع بود. تا پیش از این شاید در اطراف خود زیاد این قبیل صحنه ها را دیده بودید ولی زیاد به آنها دقت نمی کردید. اما ما قصد داریم در مقاله امروز مجموعه سنگفرش سیام که کار اصلی آنها تولید سنگ فرش در انواع سنگ فرش گرانیتی ، سنگفرش تراورتن ، انواع کیوبیک نامنظم و … است، این مطلب را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا شما را با روش های حذف ریشه درختان و علف های هرز از تمامی محوطه هایی که باعث خرابی سنگفرش شده اند آشنا کنیم. تا بدون خرابی سنگفرش های محیط خود به راحتی می توانید موارد اضافی را حذف و محیط را همانند روز اول زیبا کنید.

 

ابزار های مورد نیاز برای پاکسازی

برای اینکه عملیات به درستی پیش رود به ابزاری نیاز است تا بدون آسب رساندن به هر دو مورد هم سنگفرش هم ریشه درختان ، محیط را به حالت اولیه در آورد. ابزار های مورد نیاز عباتند از:

– دستگاه کشنده سنگ فرش، چاقو های بتونه ای گچبری، یا پیچ گوشتی

– اره برقی یا اره معممولی

– بیلچه یا بیل معمولی

– کمپرسور دستی برای جایگذاری سنگ فرش ها

–هر نوع جارو

ابزار های مورد نیاز برای پاکسازی

مرحله اول : بررسی دقیق محیط اطراف

برای رفع هر مشکلی ابتدا باید آن را به طور دقیق ارزیابی کنید. به این صورت که با بررسی محیط متوجه می شوید که کدام عامل باعث بهم خوردن نظم منطقه شده. ریشه درختان منطقه یا نه رشد علف های هرز. شاید در نگاه اول به این موضع فکر کنید که درخت مهم تر است و رشد علف هرز زیاد مشکل ساز نیست و حتی ممکن است مانند سنگفرش چمن مصنوعی به نظر برسد. ولی دقت داشته باشید که علف های هرز هم مانند ریشه درختان عمل می کنند و با رشد بی رویه خود باعث خرابی کل سنگفرش شوند.

پس با مشاهده حتی اولین خرابی سنگفرش باید دست به کار شد، کم توجهی به این موضوع باعث می شود که رشد ریشه یا علف هرز ادامه داشته باشد و تراز و یکدست بودن سنگفرش ها از بین برود. و همانطور که در قبل هم اشاره شد خطر ساز خواهد بود برای کودکی که در آن محدوده بازی می کن، نابینایی که قصد عبور دارد یا افراد سالخورده ایی که مجبور به استفاده از واکر هستند.

مرحله دوم : حذف یا برداشتن سنگفرش ها

در این مرحله باید سنگفرش هایی که به طور کامل کنده شده اند را بردارید و به قسمت دیگر منتقل کنید. و با توجه به ابزار دستگاه کشنده سنگ فرش، چاقوهای بتونه ای گچبری، یا پیچ گوشتی که در قسمت ابزار ها به آن اشاره شد، سنگفرش های باقی مانده که نیم چسبیده هستند را تا شعاع نیم متری که در مسیر رشد علف هرز و ریشه درختان هستند را به طور کامل بردارید. این عملیات را با هر کدام از ابزار هایی که در دسترس دارید شروع کنید.

مرحله سوم : ریشه ها و علف های هرز را هرس کنید

در این مرحله باید ریشه ها و علف های هرز را بردارید. به کمک اره برقی یا اره معممولی بسته ریشه درخت که چقدر ضخامت دارد و چقدر وقت گیر است می توان ریشه های مزاحم را قطع کرد. پس از قطع کردن حتما ریشه ها را از خاک به بیرون منتقل کنید و نگذارید همانجا باقی بمانند. در مرحله بعدی اگر علف هرزی مشاهده کردید با استفاده از بیلچه یا بیل معمولی علف ها را تا انتهایی ترین قسمت درآورید و به بیرون بریزید. این عملیات را تا جایی که تمامی موارد اضافی قابل برداشته شدن هستند ادامه دهید.

نکته ایی در این میان وجود دارد که حتما باید به آن توجه کنید. اگر درخت شما نزدیک دیوار است حتما مسیر حرکت ریشه ها تا پشت دیوار نیز دنبال کنید. بی توجهی به آن قسمت نیز ممکن است مشکل ساز شود و شما مجبور باشید تمام عملیات را دوباره انجام دهید.

حذف ریشه درختان و علف های هرز از زیر سنگفرش

مرحله چهارم : ترمیم ماسه ها و ناحیه زیر سنگفرش

در این مرحله نوبت به صاف و یکدست سازی محل زیر سنگفرش می رسد. تمام سطحی که کنده شده را به حالت اولیه در آورید. شن و ماسه های لایه زیر سنگفرش را باید تراز کنید و بعد از آن سنگفرش را قرار دهید. برای قوام و چسبندگی سنگفرش به سطح زیرین حتما باید از ملات مناسب استفاده شود. سنگ فرش ها باید با لایه های کناری تراز و یکدست باشد.  اگر سطح زیر به وسیله همان شن و ماسه یکدست و صاف شد نیازی به ریختن و پرکردن حرفه های خالی با استفاده از سنگ ریزه نیست. 

مرحله پنجم: نصب مجدد سنگفرش

در این مرحله که آخرین مرحله است باید از کمپرسور دستی استفاده شود. با استفاده از کمپرسور دستی جایگذاری سنگ فرش ها انجام می شود و سنگ ها به لایه زیرین خود به بهترین نحو متصل می شود. پس از فشره سازی دقت داشته باشید که حتما کل سطح نهایی با هم یکدست و تراز باشد. سپس ملات ترکیبی شن و ماسه را در کل سطح با استفاده از یک جارو پخش کنید به صورتی که تمام درزهای خالی آن پر شود و هیچ فضای خالی باقی نماند. پس از اتمام کار ملات اضافه را از روی سطح کار بردارید و سطح را کاملا تمیز کنید تا مواد اضافی روی سنگفرش باقی نماند و به همان حالت خشک شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *