تفاوت سنگ خرد شده و شن نخودی

سنگ خرد شده در مقابل شن نخودی تفاوت چیست؟

چه به دنبال اضافه کردن محوطه سازی باشید و چه در تلاش برای یافتن بهترین مصالح برای یک پروژه باشید، دو گزینه محبوب که در نظر خواهید گرفت سنگ خرد شده و شن نخودی هستند. برخی از مردم ممکن است بر این باور باشند که این دو محصول قابل تعویض هستند، در حالی که هر یک می توانند برای برنامه های مشابه استفاده شوند، اما این دو کاملاً یکسان نیستند.

برای یک چشم آموزش ندیده، سنگ خرد شده و شن نخودی ممکن است هر دو فقط نوعی سنگ باشند، اما هر کدام هدف خاص خود را انجام می دهند و مجموعه کاربردهای خاص خود را دارند. از شکل و اندازه، کاربردها، حتی هزینه، این دو ماده متفاوت هستند. خوشبختانه، اگر در بحث سنگ خرد شده و سنگ نخودی گیر کرده اید، ما در مقاله امروز مجموعه سنگفرش سیام تولید کننده سنگ فرش همه چیز را برای شما روشن خواهیم کرد.

در مجموعه سنگ فرش سیام انواع مختلفی از سنگفرش کوبیک ، گرانیتی، تراورتن، جدول کانیو، جدول گرانیتی و … با بهترین کیفیت تولید و به بازار عرشه می شود. اگر درصدد خرید هر کدام از موارد برای پروژه های خود هستید می تواندی با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمائید.

تفاوت اندازه و شکل سنگ خرد شده و شن نخودی چیست؟

وقتی این دو را با هم مقایسه می کنید، بزرگترین تفاوت هایی که متوجه می شوید اندازه و شکل است. اگرچه شن می تواند در اندازه های مختلف باشد، شن نخودی معمولاً 3 سانتی متر است. به لطف کناره های گرد و صاف، اغلب در لمس نیز نرم تر است. به علاوه، شن نخودی در رنگ‌های مختلف، از جمله رنگ‌های خنثی مانند قهوه‌ای و خاکستری، و همچنین رنگ‌های چشم نوازتر مانند قرمز و آبی وجود دارد.

سنگ خرد شده در اندازه های مختلف از 3 سانتی متر تا بیشتر موجود است. از آنجایی که به معنای واقعی کلمه سنگ خرد شده است، هیچ سازگاری با شکل آن وجود ندارد. لبه ها تیزتر هستند و نسبت به شن نخودی در هنگام لمس خشن تر به نظر می رسد. همچنین، بیشتر سنگ های خرد شده یا به رنگ سفید یا خاکستری هستند و ظاهر خنثی تری نسبت به شن نخودی رنگارنگ به شما می دهند.

سنگ خرد شده برای چه مواردی استفاده می شود؟

کاربردهای مختلفی برای سنگ خرد شده وجود دارد، اما معمولاً به عنوان سنگدانه برای پروژه های زیرزمینی استفاده می شود. بسیاری از پیمانکاران ترجیح می دهند قبل از ریختن بتن از سنگ خرد شده در سایز های مختلف به عنوان ماده زیربنا استفاده کنند. از آنجایی که بادوام است، به طور مرتب برای پر کردن، محلول های زهکشی یا بستر لوله نیز استفاده می شود. سنگ خرد شده بزرگتر، مانند CA6 یا CA5، معمولاً برای پارکینگ ها، راهروها، سنگ شانه یا بالاست راه آهن استفاده می شود. در حالی که به طور معمول در کاربردهای زیرزمینی یافت می شود، برخی از افراد هستند که ترجیح می دهند از سنگ خرد شده برای تخت های منظره یا به عنوان سنگ تزئینی در اطراف پیاده روها استفاده کنند.

در مورد سنگ خرد شده، مهم است که بافت آن را در نظر بگیرید. سنگ خرد شده را می توان به راحتی در جای خود قرار داد یا غلت داد که سطح پایدارتری برای مناطقی مانند راهروها ایجاد می کند. با این حال، از آنجایی که لبه‌های خشن‌تری دارد، ممکن است بهترین انتخاب برای مناطقی مانند زمین‌های بازی یا زمین دویدن و بازی کودکان نباشد. همچنین می تواند به عنوان پایه برای ایجاد سنگ فرش های پیاده روها استفاده شود.

شن نخودی برای چه استفاده می شود؟

به دلیل اندازه، بافت و رنگ، شن نخودی معمولاً برای پروژه‌ها و برنامه‌های بالای زمینی استفاده می‌شود. بسیاری از صاحبان خانه ها و ساختمان ها ترجیح می دهند از شن نخودی برای برجسته کردن باغ ها یا تخت گل استفاده کنند.

گزینه های رنگی مختلف به شن نخودی اجازه می دهد تا محوطه سازی را تکمیل کند یا از شاخ و برگ جدا شود. از آنجایی که سطح صافی دارد، شن نخودی نیز به طور منظم برای پیاده‌ روها، زمین‌های بازی، پاسیو و انواع دیگر مناطق پرتردد مانند پیاده رو ها به عنوان سنگ فرش در میان ملات های مختلف استفاده می‌شود. مانند سنگ خرد شده، شن نخودی نیز می تواند برای پروژه های زیرزمینی مانند زهکشی و بستر لوله استفاده شود. همچنین هنگامی که به دنبال مصالح نصب پست حصار هستید، انتخاب خوبی است.

هنگام در نظر گرفتن شن نخودی، مهم است که بدانیم اندازه آن چگونه می تواند بر پروژه تأثیر بگذارد. از آنجایی که شن نخودی کوچک است، اگر به درستی لبه نخورده باشد، به راحتی حرکت می کند. اگر می‌خواهید آن را به یک پیاده‌ رو یا یک تخت گل اضافه کنید، مطمئن شوید که بلوک‌های سیمانی یا تزئینات منظره را برای نگه داشتن شن نخودی در جای خود تنظیم کرده‌اید. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که شن نخود گرما را حفظ می کند، که می تواند برای برخی از گیاهان بد باشد. اگر می خواهید از آن در باغچه یا تخت گل استفاده کنید، مطمئن شوید که گیاهانی مانند گل هایهمیشه سبز و حتی آویشن را انتخاب کنید که در شن نخود ماندگار باشند.

تفاوت هزینه سنگ خرد شده و شن نخودی چقدر است؟

هزینه شن نخودی و سنگ خرد شده بسته به محل زندگی شما، نوع خاص و مقدار مورد نیاز آن محصول متفاوت خواهد بود. برای تعیین دقیق هزینه هر گزینه برای پروژه خاص شما، ایده خوبی است که تخمین قیمت مواد را از یک تامین کننده محلی دریافت کنید. به این ترتیب، می‌توانید دقیقاً تعیین کنید که کدام گزینه برای پروژه شما مقرون به صرفه‌تر است.

گابیون چیست؟

گابیون ها نوعی قفسه توری های ساخته شده از فلز هستند که در مدل های مختلفی تولید می شوند. درون این قفسه یا گابیون ها را می توان با استفاده از قلوه سنگها، سنگ های شکسته و … پر کرد. این گابیون ها در مدل و سایز های مختلف جهت تزئینات و مصارف مختلف تولید و عرضه می شود.

سخن پایانی

اگر قصد استفاده از هر کدام این سنگ ها در پروژه خود دارید، دانستن تفاوت بین سنگ خرد شده و شن نخودی می تواند تضمین کند که پروژه شما از ابتدا تا انتها به خوبی اجرا می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *