انواع سنگفرش حیاط

انواع سنگفرش حیاط

سنگفرش، قدیمی ترین کفپوش مورد استفاده در محیط های خارجی مانند، حیاط، پیاده رو، پارک و ویلا است. این سنگ ها در جنس ها و طرح های مختلف علاوه بر حفظ پاکیزگی محیط ساختمان باعث زیبایی و جذابیت آن می شوند. قدیمی ترین شهرهای ایران و جهان با استفاده از سنگفرش تزئین شده اند. سنگ های مختلفی مانند، کیوبیک نامنظم و دیگر مدل ها با قرار گیری در کف حیاط طرح های زیبایی را ایجاد می کنند. سنگفرش ها علاوه بر زیبایی به استحکام و دوام مصالح کف ساختمان نیز کمک می کند. با سنگفرش کردن حیاط در هنگام قدم زدن خاک و غبار به اطراف پراکنده نمی شود و احتمال آسیب دیدگی نیز بسیار کم خواهد شد. برای تقسیم بندی حیاط به قسمت های مختلفی از جمله پیاده رو و فضای سبز استفاده از سنگفرش ها بسیار کاربردی است. با تغییر شرایط آب و هوایی و بارش برف و باران سنگفرش ها باعث سهولت در رفت و آمد و جلوگیری از گسترش آلودگی ها می شوند. این سنگفرش ها از گسترش رشد علف های هرز به دلیل رطوبت های موجود در حیاط نیز جلوگیری می کنند.

سنگفرش آجری

از ساده ترین و قدیمی ترین نوع سنگفرش استفاده از آجر برای پوشش کف حیاط است. استقبال زیاد از این مصالح آشنا برای حیاط به دلیل ویژگی های آجر و رنگ های متنوع آن است. تطبیق این سنگفرش با نماهای مختلف آجری باعث استفاده از این مصالح برای کف حیاط شده است. آجرها را می توان بعد از مدتی استفاده ساب زد و به شکل اولیه، بدون هیچگونه ناهمواری مورد استفاده قرار داد.

سنگفرش های آجری را با طراحی مورد علاقه و تنوع دهی در طرح به شکل های مختلف مورد استفاده قرار می دهند. الگوهای مختلفی برای کفپوش های آجری قابل اجرا است و حس زیبایی به حیاط خانه می دهد. آجرها احساسی مثبت را به دلیل استفاده از این مصالح در روزگاران گذشته تداعی می کنند. استفاده از سنگفرش های آجری به دلیل ظاهری با دوام و شیک، تعمیرات آسان و قابل بازیافت بودن و ارزان بودن آن ها مورد استقبال صاحبان املاک قرار گرفته است.

انواع سنگفرش حیاط

سنگفرش سنگ ریزه ای

حیاط اغلب ویلاها با سنگ های ریز سنگفرش می شود. این سنگ ها در کارخانه های سنگبری و از ضایعات سنگ های بزرگ تر تهیه می شوند. سنگ ریزه ها نسبت به دیگر مصالح مورد استفاده برای سنگفرش حیاط قیمت مناسب تری دارند. این سنگ ها از پخش شدن گرد و غبار موجود در راه ها جلوگیری می کنند. سادگی این نوع از سنگفرش باعث استفاده از آن برای ویلاها و باغ ها شده است.

سنگفرش بتنی

پوشش های بتنی برای سنگفرش حیاط به دلیل مقاومت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این کفپوش ها از ترکیبات سیمان، آهک، کلسیم و سنگدانه ها درست می شود. سنگفرش بتنی مقاومت زیادی دارند و به شکل روکار و زیرکار اجرا می شوند. نصب این نوع از کفپوش نیاز به پایه های سخت و محکم دارد. استفاده از سنگ دانه های بزرگ در این کفپوش ها بسیار معمول است.

کفپوش های بتنی را به دلیل طیف های مختلف رنگی می توان با قسمت های دیگر ساختمان نیز هماهنگ کرد. این کفپوش ها عمر بالایی دارند و رفت و آمد زیاد هم نمی تواند آن ها را دچار ساییدگی کند. این کفپوش ها حرارت را جذب می کند و مصرف انرژی را به حداقل می رسانند. سطح صاف سنگفرش بتنی از متریال های نشکن ساخته شده است. در صورتی که در معرض تابش مستقیم نور باشند با انعکاس آن کفپوش های بتنی درخشنده تر به نظر می رسند.

کفپوش های بتنی را می توان رنگ آمیزی کرد و آن ها را با انواع رنگ های اسیدی که با کفپوش یکی می شوند و دوام بالایی دارند نیز رنگ می کنند. رنگ های اکریلیک با بتن یکی نمی شوند ولی به دلیل درست شدن بر پایه ی آب، بتن را براق می کند. رنگ های خشک برای مقاومت تر شدن بتن به شکل پودرهای ریز یا درشت دانه بر روی بتن پاشیده می شود.

سنگفرش گرانیتی

استفاده از سنگ طبیعی گرانیت برای کفپوش به دلایلی مانند ضدخش، بادوام و مقاوم بودن یک انتخاب منحصر به فرد است. تنوع طرح و رنگ کفپوش های گرانیتی باعث می شود فضای بیرونی حال و هوای خاصی داشته باشد. گرانیت ها بسیار محکم هستند و در شرایط مختلف آب و هوایی تغییر شکل نمی دهند. سنگ های گرانیت در رنگ های مختلفی از جمله خاکستری و نقره ای با درجات مختلف تیره و روشنی تولید می شوند. کیوبیک منظم 4 وجه برش نیز از گرانیت تولید می شود. این سنگ های گرانیتی بهترین گزینه برای سنگفرش حیاط هستند. به دلیل سطح مقاوم امکان لیز خوردن بر روی سنگ های گرانیتی بسیار کم است. برای خرید انواع سنگفرش های گرانیتی در مدل های مختلف می توانید با شماره های درج شده در سایت سنگفرش سیام تماس بگیرید.

سنگفرش موزاییک

سنگفرش های موزاییک به دلیل زیبایی که به نمای داخلی می دهد از دیرباز مورد استفاده قرار می گیرد. برای دوام کفپوش موزاییکی باید از نصابان ماهر کمک گرفت. نصب نادرست اینگونه کفپوش ها باعث شکستگی آن می شود. در محیط هایی که زمین ناهموار است و یا رطوبت زیادی وجود دارد باید برای نصب کفپوش های موزاییکی در مرحله ی اول زیرسازی وجود داشته باشد. کفپوش های موزاییکی به دلیل تنوع زیادی که در طرح و رنگ دارد برای بیشتر پروژه های ساختمانی با کاربری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شرایط مختلف آب و هوایی و رفت و آمد زیاد بر روی این موزاییک ها تاثیری زیادی نمی گذارد.

نحوه اجرای سنگ فرش

سنگفرش کاشی

کاشی یکی از سنگفرش های مصنوعی است که برای مرحله ی نازک کاری ساختمان از آن استفاده می شود. انواع کاشی لعاب دار و بدون لعاب دارای کیفیت های متفاوتی است. برای کفپوش حیاط و حتی فضاهای عمومی نیز از کاشی استفاده می شود. به دلیل مقاومتی که کاشی دارد یکی از گزینه های مورد استفاده در سنگفرش حیاط ها است. قیمت انواع کاشی ها و سنگ هایی مانند، کوبیک منظم 6 وجه برش و سنگ کیوبیک نامنظم به کیفیت آن بستگی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *