زیباترین ایده های مسیر سنگی مقرون به صرفه و پرطرفدار!

ایده های مسیر سنگی

زیباترین سنگفرش را اقتصادی اجرا کنید!

روشی که در حیاط باغ یا ویلای خود برای ساخت مسیرهای سنگی انتخاب می کنید می تواند تاثیر زیادی در جلوه بستری آن مکان داشته باشد به همین دلیل است که تاکید داریم با انتخاب عناصر طراحی و فضای سبز و محوطه سازی و توجه به سایر مفاهیم می‌توانید زیباترین ایده های مسیر سنگی را به اجرا در آورید.

فاکتورهایی که در زیباتر کردن مسیر سنگی باغ یا ویلا نقش دارند شامل انتخاب درست گل ها و گیاهان، رنگ آمیزی درب ورودی و حتی نصب یک آبنمای کوچک در کنار محوطه باغ است. مسیرهای سنگی فقط یکی از عناصر محوطه سازی محسوب می شوند. ایده های زیادی وجود دارد با طرح های خلاقانه می توانید آنچه را که در ذهن دارید به مرحله اجرا درآورید.

برخی از شرکت هایی که با استفاده از نرم افزارها کار محوطه سازی و طراحی فضای سبز را انجام می دهند می ‌توانند به شما کمک کنند. به این مفهوم که ابتدا با استفاده از رایانه، طرح اولیه را با مسیرهای معین شده مدل سازی می کنند. این کار در هزینه پروژه بسیار صرفه جویی می کند. پس از آنکه طرح به تایید کارفرما برسد، کار ساخت و اجرای سنگ فرش آغاز می شود.

خرید بهترین سنگ فرش بسیار اهمیت دارد. سنگ های ساختمانی متنوعی در این زمینه به کار می روند. به طور مثال، پرفروش ترین مصالح سنگ فرش کیوبیک از جنس گرانیت یا بازالت است. قیمت انواع سنگ فرش بر همین اساس تعریف می شود.

در ادامه می خواهیم به زیباترین ایده های اجرای سنگ فرش در حیاط ویلا یا محوطه باغ اشاره کنیم که مقرون به صرفه هستند.

بیشتر بخوانید: خرید کوبیک منظم 4 وجه برش

بهترین سنگ فرش با قیمت مناسب

ایده های مسیر سنگی

1- سنگ ریزه

اولین سنگ هایی که برای سنگ فرش مناسب هستند و قیمت آنها مقرون به صرفه است، سنگریزه های رنگی نام دارند. این خرده سنگ ها از نظر شکل و اندازه متفاوت اند. برخی سطح صاف دارند و برخی از آنها زاویه دار و خشن هستند. شما می توانید یک مسیر سنگی مناسب را مطابق با آنچه که در نظر دارید، در موقعیت مناسب طراحی کنید و سرتاسر مسیر را با سنگ ریزه ها پر کنید. قیمت ساخت سنگ فرش با سنگ ریزه بسیار ارزان تر از سایر سنگ های موجود می باشد.

2- سنگ رودخانه ای

دومین گزینه اقتصادی برای ساخت مسیر سنگی، سنگ های رودخانه ای هستند. این سنگ ها از نظر ابعاد و اندازه، بزرگتر از خرده سنگ می باشند و تنوع رنگی بالایی دارند. سنگ های رودخانه ای زاویه دار نیستند و گوشه های آن با ابزارهای ساینده، صیقلی شده است و به شکل منحنی دیده می شود. خرید عمده سنگ رودخانه ای از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه و ارزان تر است.

3- ماسه سنگ

ماسه سنگ یکی از ارزانترین سنگ فرش در بازار محسوب می شود. ماسه سنگ را می توانید به راحتی برش بدهید و به شکل های نامتقارن در آورید. این سنگ های ساختمانی، رنگ خنثی و روشن دارند، بنابراین برای محوطه سازی اطراف استخر و پاسیو گزینه خوبی هستند. قیمت نصب ماسه سنگ در سنگ فرش ها ارزان است. ماسه سنگ از نظر اقتصادی بودن در راستای سنگریزه‌ ها مورد توجه قرار دارد.

4- سنگ فرش بتنی

دال بتنی به شکل مربعی و مستطیلی از مصالح بتن ساده ساخته شده اند؛ استحکام و مقاومت بالایی دارند و از نظر جلوه بصری جذاب هستند. این نوع سنگ فرش ها به نگهداری زیادی نیاز ندارند. زیباترین ایده های مسیر سنگی را می توانید با این دال بتنی اجرا کنید. کافیست آنها را به صورت نامتقارن با فاصله چند سانتی متری از یکدیگر روی کف قرار دهید. حد فاصل دال بتنی را چمن کاری کنید. این روش، نمای کار را جذاب تر نشان می دهد. هزینه نصب سنگ فرش بتنی، مقرون به صرفه تر از سنگ های دیگر است.

5- پوشش مالچ

اگر به دنبال ارزان ترین مصالح برای ساخت یک مسیر عبور در میانه باغ هستید، محوطه سازی با پوشش مالچ را به شما پیشنهاد می کنیم. لازم نیست تمام حجم مالچ را برای باغ خود استفاده کنید. مقداری از آن را در یک مسیر پخش کنید تا حالت روستایی به خود بگیرد. مالچ های ارگانیک مانند تراشه های چوب، پوست و دانه های کاکائو نسبتاً ارزان هستند و برای سلامت محیط زیست در محوطه مفید اند. وقتی پوشش مالچ را در سرتاسر مسیر پخش کردید، لبه‌های مسیر را صاف کنید تا از در هم ریختگی و بی نظمی آن جلوگیری شود.

6- تخته پالت چوبی

برای اینکه ساخت مسیر سنگی با سنگ های رودخانه ای یا سنگ ریزه ارزانتر تمام شود، می‌توانید قسمتی از مسیر را تخته پالت چوبی قرار دهید. این روش یکی از گزینه های سازگار با محیط زیست است که بسیار اقتصادی تمام می شود. تخت پالت را در کنار هم قرار می دهید و با پوشش پلی اورتان، آنها را محکم می‌کنید. این پوشش نقش محافظ پالت های چوبی را در برابر عناصر محیطی دارد. پالت های چوبی را می ‌توانید رنگ آمیزی کنید. این مصالح، ارزان قیمت هستند. یک مسیر چوبی در میان سنگ ها از نظر جلوه بصری، بسیار زیبا است!

7- کُنده درخت

در کنار تخته پالت چوبی، ایده جذاب دیگر برای مسیرهای سنگی این است که سنگ های رودخانه ای را در مسیر پخش کنید و سپس برای عبور راحت تر، کُنده های درخت را که به شکل دایره ای هستند، در فاصله های مناسب از هم قرار دهید. این ایده مسیر سنگی نیز ارزان قیمت تمام می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت جدول گرانیتی + شرایط خرید

سخن پایانی

از هر کدام از ایده های ساخت مسیر سنگی که استفاده کنید توجه به چند عامل ضرورت دارد؛ اول انتخاب بهترین سنگ فرش، گزینه دوم متراژ سطح، و سوم قیمت سنگ فرش باید دقیقاً محاسبه شود. ایده های ساخت سنگ فرش را می توانید با سنگ های گرانیت، سنگ فرش تراورتن، انواع سنگ کوبیک و سنگ های شش وجهی و چهار وجهی به مرحله اجرا در آورید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *