بهترین نوع سنگ‌ فرش چیست ؟

بهترین نوع سنگ‌ فرش چیست ؟

محوطه‌ های بیرونی ساختمان‌ها را اصولا سنگفرش‌ ها مزین می‌کنند تا خیلی زیباتر به نظر آیند. هر خانه و یا ویلایی اصولاً دارای محوطه‌ هایی هستند که نقاط کانونی منظره آن به حساب می‌آیند. هر سنگفرشی یک زیبایی خاصی را به محیط می‌بخشد. سنگ فرش گرانیتی یکی از انواع آنها است که از نظر ارزشی و قیمتی بسیار ارزنده می‌باشد. سنگ فرش‌ها نسبت به کفپوش‌ های دیگر از زیبایی خیلی خاص‌تری برخوردار می‌باشند. از گذشته تا به حال کفپوش‌ها در معماری ایران رواج بسیار زیادی داشته است. به طوری که در تبریز در آن زمان بسیاری از خیابان‌ها سنگفرش بوده‌اند. در این مطلب قصد داریم تا بهترین نوع سنگ‌ فرش چیست را به شما معرفی کنیم.

منظور از سنگ‌ فرش چیست ؟

اگر به دنبال بهترین نوع سنگفرش هستید، بهتر است در وهله اول بدانید خود سنگفرش چیست؟ منظور از سنگ فرش یک پوشش برای محوطه‌ های بیرون ساختمان و کف می‌باشد. این کفپوش‌ها از جنس سنگ اسلب چینی هستند. آن‌ها اصولا با کنار هم قرار گرفتن منظم یا نامنظم سنگ‌ها به وجود می‌آیند. سنگ فرش‌ها ازمقاومت و استحکام خیلی بالایی برخوردار هستند که برای محیط‌ های پر تردد بسیار گزینه مطلوب می‌باشند. هنگام فروش سنگ فرش اصولا به مشتریان توصیه می‌شود که برای محیط‌های پر تردد از سنگ‌های مقاوم استفاده کنند.

بهترین نوع سنگ‌فرش کدامند ؟

در میان تمام سنگفرش‌ های قابل استفاده تعدادی از آنها جزو بهترین‌ها هستند که در ادامه مطلب به آنها اشاره می‌کنیم.

سنگ فرش از نوع بتن

بکارگیری و استفاده از بتن در بسیاری از حیاط و محوطه‌ها به عنوان سنگفرش یک انتخاب عالی است. در مقایسه با سنگ فرش‌ های گرانیتی این نوع سنگ فرش‌ها به دو صورت قابل عرضه هستند. یعنی هم به صورت درجا و هم به صورت پیش ساخته می‌توان آنها را مورد استفاده قرار داد. به دلیل پایین بودن هزینه آنها در مقایسه با دیگر سنگفرش‌ها همانند کاشی و موزاییک، آنها را به بهترین نوع سنگ فرش تبدیل نموده است. برای حیاط‌هایی با مساحت بسیار بزرگ همانند ویلاها این نوع سنگ فرش گزینه مناسبی است.

بهترین نوع سنگ‌ فرش چیست

سنگ‌ فرش از نوع آجر

از دیگر سنگ‌فرش‌ های برتری که می‌توان به خوبی از آن یاد کرد، آجرها می‌باشند. آجرها به عنوان یک محصول مصنوعی از مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط جوی نظیر رطوبت و حرارت برخوردار می‌باشند. نه تنها به خاطر مقاومت آجرها، بلکه به دلیل زیبایی خاص که با رنگ بندی آن‌ها ایجاد می‌شود، آجرها را جزو بهترین نوع سنگ فرش می‌شناسند. بسیاری از مراکز فروش سنگ فرش هم سنگ فرش آجری را جزو بهترین ها به شما معرفی می‌کنند. آجرهایی که در سنگ فرش‌ها به کار برده می‌شوند با آجرهای دیواری متفاوت هستند و اصولا آنها باید توانایی تحمل فشار را داشته باشند.

بهترین نوع سنگ‌ فرش چیست

 

سنگ‌ فرش از نوع گرانیتی

در میان تمام سنگفرش های برتر سنگفرش های گرانیتی هم بسیار برای فضا های باز مناسب هستند زیرا از نظر تراکم و استحکام در مقابل سایش به خوبی مقاوم هستند قطعا شما هم تا به حال این ضرب المثل را شنیده اید که می گویند هیچ گرانی بی حکمت نیست این ضرب المثل در مورد این سنگ فرش به خوبی قابل اجرا است. زیرا اگر گرانیت نسبت به دیگر سنگ فرش ها خیلی گران تر می باشد اما یک نتیجه خاص و مورد نظر را ارائه خواهد داد

سنگ‌ فرش از نوع موزاییک

در فروشگاه‌ ها یا نمایندگی‌ های فروش سنگ فرش انواع متعددی از سنگ فرش‌ها موجود هستند که یکی از آنها سنگ‌فرش موزاییک است. موزاییک‌ها رایج‌ترین و متداول‌ترین پوشش‌ها در محوطه‌ها هستند. آنها در انواع ابعاد متفاوت، طراحی می‌گردند. این موزاییک‌ها از کیفیت بسیار مطلوب و خوبی برخوردار می‌باشند. البته اصل کیفیت آنها به اجرای آنها بستگی خواهد داشت. در همین رابطه باید دقت کرد که در هر زمینی نمی‌توان آنها را نصب نمود. در ابتدا باید یک کف سازی مطلوب انجام شود. سپس آنها را اجرا نمود.

سنگ‌فرش از نوع pvc

شاید از نظر بسیاری از افراد این نوع سنگ‌فرش اصلاً مطلوب نباشد. ولی پلی وینیل کلوراید نوعی از مواد پلاستیکی است که کاربرد بسیار زیادی دارد. محصولاتی که از این سنگ‌فرش‌ها به وجود می‌آیند،  از نظر انعطاف بسیار منعطف و شکل پذیر هستند. به همین دلیل به راحتی می‌توان آنها را مورد استفاده قرار داد. کفپوش یا سنگ فرش‌ هایی که پی وی سی هستند، اصولاً ترکیبی از فیبر و pvc‌ها می‌باشند که نتیجه حاصله از آن کار زیبا و مقاوم است. البته از نظر زیبایی آن‌ها به پای سنگ‌ فرش گرانیتی نخواهند رسید

سنگ‌ فرش از نوع اسلیت

همانطور که می‌دانید اسلیت‌ها در دسته سنگ‌ های طبیعی می‌باشند، که از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند. به آنها سنگ لوح هم گفته می‌شود. اسلیت‌ها در رنگ‌ های سبز یشمی و رنگ زغالی بسیار فراوان دیده خواهند شد. این نوع سنگ‌ ها توانایی جلا پذیری را ندارند و یک ظاهر کدر را بر اثر جلا پذیری پیدا می‌کنند. از نظر قیمتی این نوع سنگ‌فرش خیلی مناسب‌تر است. به همین دلیل آنها خیلی مورد استقبال قرار گرفته‌اند. سنگ‌فرش‌ های اسلیت در صورت استفاده یک زیبایی و جلوه خاصی را می‌بخشند.

بهترین نوع سنگ‌ فرش چیست

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *