همه چیز درباره انواع سنگفرش گرانیت قرمز – قسمت اول

سنگ گرانیت قرمز

همه چیز درباره انواع سنگفرش گرانیت قرمز – قسمت اول

سنگ گرانیت قرمز برای سنگفرش بهتر است یا آجر؟

همه چیز درباره ویژگی ها و انواع سنگفرش گرانیت قرمز و مقایسه آن با آجر قرمز برای کفپوش

سنگفرش گرانیت قرمز یک انتخاب عالی است. رنگ قرمز، تند و تیز است و انرژی مضاعف را القا می کند. در مقابل، مصالح دیگری وجود دارد که با همان رنگ، مورد استفاده قرار می گیرد؛ بله! آجر قرمز، گاهی برای معابر عمومی به کار می رود.

برای ساخت یک پاسیو یا مسیر پیاده‌رو جدید، انتخاب‌های زیادی پیش رو دارید؛ محل نصب بلوک های سنگ یا آجر، اندازه یا شکل آن‌ها و نوع ترکیبات و ساختار سنگفرش بسیار اهمیت دارند. انتخاب متریال مناسب در این حالت، یک انتخاب فوق العاده مهم است. به همین دلیل، در این بحث می خواهیم به صورت صفر تا صد، درباره انتخاب بین سنگفرش گرانیت قرمز و آجر قرمز صحبت کنیم.

اگر فکر می کنید که سنگفرش قرمز برای ساخت مسیرهای سنگی شما مناسب تر است، و این رنگ را می پسندید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: قیمت سنگ کوبیک چقدر است؟

خرید سنگفرش گرانیت قرمز + مزایای آن

سنگ گرانیت قرمز

سنگ گرانیت قرمز

البته که سنگ طبیعی، گران ترین انتخاب شما در این زمینه است و می دانید که با مراقبت مناسب، برای همیشه ماندگار و بادوام خواهد بود.

اگر سنگفرش گرانیت قرمز را برای مسیرهای عبور انتخاب کنید، در نهایت یک فضای زیبا با ظاهر و احساس طبیعی خواهید داشت. با این حال، سنگ طبیعی گرانیت، معمولاً قیمت گران‌تری دارد. برای نصب سنگفرش به یک فرد فنی سنگ کار و حرفه ای و نیروی کار بیشتر نیاز است. در برخی موارد شاید لازم باشد از قبل، سنگ های گرانیت را به اندازه های مورد نظر برش بزنید.

به طور مثال، سنگفرش مربعی، مستطیلی، شش ضلعی و سنگفرش کوبیک 6 وجهی، از جنس گرانیت در دسترس هستند. گرانیت، با ابزارهای مخصوص قابل تبدیل به این ابعاد و اندازه ها می باشد. در برخی موارد، برش سنگ از کارخانه سنگ انجام نمی شود و باید در محل پروژه انجام گیرد. با سنگفرش گرانیتی قرمز می توانید الگوهای خلاقانه و زیبا را در مسیر سنگی اجرا نمایید.

اگر سنگفرش گرانیتی در اثر یک حادثه، بشکند یا ترک بخورد، پیمانکاران می توانند آن سنگفرش را به راحتی جایگزین کنند. ساخت مسیر سنگی از این جهت آسان است که برای تعمیرات یک قسمت، به تخریب همه بخش ها نیازی نیست.

در مورد تعمیر و نگهداری باید گفت، سنگ فرش ها باید به طور معمول هر 3 تا 5 سال یکبار، تمیز و آب بندی شوند تا از عوامل بیرونی محافظت شوند و به این ترتیب، دوام خود را حفظ کنند. با برنامه نگهداری مناسب، سنگفرش گرانیت قرمز می تواند حداقل 50 سال دوام بیاورد.

اگر قیمت خرید گرانیت قرمز برای سنگفرش برای شما نگران کننده است، سنگ فرش های بتنی یا آجری، یا کوبیک سیاه، انتخاب مقرون به صرفه تری برای کف پاسیو و یا مسیر پیاده رو هستند.

بیشتر بخوانید: نحوه طراحی و ساخت پیاده رو با سنگ فرش؛ 12 گام ساده

آجر قرمز، ظاهری کلاسیک دارد و تا سال ها ماندگار و بادوام است

یکی دیگر از گزینه های رایج برای سنگفرش پاسیوها و پیاده روها، سنگفرش آجری است. آجر قرمز، ظاهری کلاسیک را ارائه می دهند، می دانیم که قرن ها از آجر برای ساخت ساختمان ها استفاده میشده است. خرید آجر، هزینه بیشتری نسبت به بتن دارد، اما به نگهداری زیادی نیاز ندارند. آجر، دوام بالایی دارد و تا سال ها دوام خود را حفظ می کند.

آجرهای قرمز رنگ با ظاهری سفالی، یک انتخاب سازگار با محیط زیست هستند، این مصالح فقط از مواد طبیعی ساخته شده اند و در طول زمان به راحتی تجزیه می شوند.

موارد استفاده و مزایا گرانیت قرمز؛

قطعاً از نمای مجذوب کننده گرانیت قرمز شگفت زده می شوید! امروزه، سنگ گرانیت، محبوب ترین و پرکاربردترین سنگ ساختمانی است و ارزش خوبی به ساختمان می بخشد. گرانیت قرمز، یک عنصر پر جنب و جوش را به فضا می بخشد.

گرانیت قرمز چیست؟

اگر سنگ گرانیت عمدتاً از فلدسپات پتاسیم تشکیل شده باشد، سایه های صورتی تا قرمز رنگ پیدا می کند. پس به عنوان گرانیت قرمز شناخته می‌شود.

خواص گرانیت قرمز

خواص سنگ گرانیت قرمز تفاوت چندانی با سنگ های گرانیتی عمومی ندارد. به طور کلی این خواص در جدول زیر آمده است.

معیارها ارزش
دانسیته متوسط 2.65 to 2.75 g/cm3
مقاومت فشاری Above 200 MPa
ویسکوزیته STP 3.1019 to 6.1019 Pa·s
دمای ذوب 1215–1260 °C (2219–2300 °F)
نفوذپذیری متوسط

منابع سنگ گرانیت قرمز

گرانیت قرمز در سراسر جهان در بیش از 22 کشور یافت می شود. بخش عمده ای از معادن این سنگ زیبا در کشورهای چین، هند، مصر، سوئد، پرتغال، برزیل، ایالات متحده آمریکا و روسیه وجود دارند.

مزایای استفاده از سنگفرش گرانیت قرمز

ما کم و بیش با مزایا و معایب سنگ گرانیت آشنا هستیم. گرانیت قرمز، یک رنگ پرانرژی در در دکوراسیون منزل است. قرمز همیشه یک رنگ پر جنب و جوش بوده، و احساس انرژی را منتقل می کند. علاوه بر این، قرمز، توجه را به خود جلب می کند و در صورت استفاده هوشمندانه، به نقطه کانونی در طراحی یک مکان تبدیل می شود.

این ویژگی خوب بدان معناست که نمای مورد نظرتان با روکش گرانیت قرمز، دیوارپوش، پوشش ستون ها و یا راه پله‌ها می‌تواند چشم‌ها را از راه دور به خود جلب کند و جذابیت زیبایی‌ شناختی ایجاد نماید.

سنگ گرانیت قرمز، یکی از سنگ های خوب برای کانتر آشپزخانه است. حتی می توان بک اسپلش در آشپزخانه را با گرانیت قرمز طراحی کرد که فضای کلی را تزئین می کند و تأثیرات زیادی بر روحیه افراد دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدول گرانیتی

انواع سنگ گرانیت قرمز

سنگ گرانیت قرمز

سنگ گرانیت قرمز

به دلیل تفاوت در کانی شناسی، گرانیت های قرمز در انواع مختلف موجود هستند. علاوه بر این، معادن گرانیت در مناطق مختلف، انواع خاصی از سنگ های قرمز را تولید می کنند. بیایید با همدیگر، انواع سنگ های گرانیت قرمز محبوب، و موجود در مناطق مختلف جهان را بررسی کنیم.

  • گرانیت قرمز هلویی

گرانیت های قرمز هلویی، بیشتر از معادن کشور چین استخراج می شوند و به نام های مختلف در مناطق گوناگون شناخته می شوند. برندهای تجاری مانند قرمز هلویی، قرمز به رنگ شکوفه هلو، قرمز Taouhua و … وجود دارند.

  • گرانیت قرمز سلطنتی

گرانیت قرمز سلطنتی، دارای یک رنگ قرمز پایه است. می توانید کریستال های سیاه و خاکستری نیمه رنگی را در ساختار آن پیدا کنید. لکه های مشکی، طلایی، آبی و سفید، این سنگ را با طرح های پر جنب و جوش، سرزنده و پرانرژی می سازد.

  • گرانیت قرمز Mungeria

گرانیت قرمز Mungeria به سنگ های گرانیت برونو قرمز یا کلاسیک قرمز نیز معروف است. این گرانیت، یکی از آن سنگ های قدیمی است که برای مکان های گردشگری استفاده می شود.

  • گرانیت قرمز چند رنگی

گرانیت قرمز چند رنگی، ترکیبی از سایه های قرمز و مشکی است. رنگ قرمز در پس ‌زمینه است و رنگ سیاه در رگه ‌های سنگ وجود دارد. این سنگ به دلیل ظاهر چشمگیر خود، پرطرفدارترین نوع سنگ در ساخت کانتر آشپزخانه است.

  • گرانیت قرمز Lakha

گرانیت قرمز لاخا (Lakha)، به دلیل وجود دانه‌ها و رگه‌های کمتر، در ظاهر، ساده به نظر می‌رسد. با این حال، این سنگ قوی و بادوام برای کاربردهای بیرونی مانند پاسیو، نما و پله ها مناسب است. برای جلوگیری از یکنواختی این گرانیت، می توانید رنگ های دیگر را در طرح های خود ترکیب کنید و ظاهر کلی را بهبود ببخشید.

  • گرانیت قرمز یاقوتی

این سنگ، یک نسخه ممتاز از گرانیت قرمز سلطنتی است، اما رنگ زمینه آن، بیشتر مایل به قرمز است و خوشه‌های گل، به رنگ آبی و رگه‌های خاکستری تیره دارد. معادن گرانیت قرمز یاقوتی عمدتاً در اطراف منطقه Jhansi هند یافت می شود. بنابراین، علاوه بر نام گرانیت هند شمالی در بازار، به عنوان گرانیت قرمز Jhansi نیز شناخته می شود.

  • گرانیت قرمز بالتیک

اساساً سنگ گرانیت قرمز بالتیک شبیه به نوع گرانیت قهوه ای بالتیک است که برای کانتر و کفپوش ها به کار می رود. سنگ گرانیت قرمز بالتیک دارای پس زمینه سیاه و قهوه ای، با اشکال پراکنده گُل نارنجی تا قرمز است. این سنگ ها تأثیرات جذابی بر مخاطبان ایجاد می کنند.

  • گرانیت آسیایی

سنگ گرانیت آسیایی با نام گرانیت شمال هند در بازار شناخته می شود. سنگ گرانیت آسیایی در انواع گرانیت قهوه ای و قرمز یافت می شود.

این مقاله ادامه دارد……….

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *