نحوه طراحی و ساخت پیاده رو با سنگ فرش

ساخت پیاده رو با سنگ فرش

نحوه طراحی و ساخت پیاده رو با سنگ فرش؛ 12 گام ساده

ساخت مسیرهای تردد در میان باغ و ویلا، و یا پیاده روها در معابر عمومی، از ارکان طراحی نمای بیرونی هستند. شاید شما به یک ویلای زیبا نقل مکان کرده اید و می خواهید محوطه جلوی ویلا را چمن کاری کنید. دلتان می خواهد مسیر پیاده رو را در میان چمن ها داشته باشید. پس اینجاست که سنگ فرش منظم و سنگ فرش نامنظم به کمک شما می آید. سنگ اسلب با ابعاد یکپارچه ای که دارند، برای استفاده در مکان های پرتردد گزینه مناسبی می باشند، شما می توانید آن ها را در ابعاد مختلف به راحتی برش دهید.  به شما اطمینان می دهیم که زیباترین و شیک ترین مسیرهای رفت و آمد در میان چمن ها و یا باغ را می توانید با انواع سنگ فرش طراحی کنید.

فرصت های زیباسازی محوطه بیرونی در دسترس هستند. این کار می تواند در کنار خرید بهترین مدل کابینت، خرید بهترین کفپوش های سنگی برای نمای داخلی ساختمان و …، فضای خانه شما را زیباتر سازد. این موارد درباره پیاده روهای سنگ فرش در معابر عمومی یا شهرک ها نیز صدق می کند.

به همین دلیل است که این مطلب را برای شما تهیه کرده ایم؛ لذا می توانید با طراحی اصولی، شیک ترین منظره را از یک مسیر سنگ فرش شده به نمایش بگذارید. بیایید امروز، همه چیزهایی را که باید در مورد طراحی و ساخت پیاده‌ رو سنگ فرش بدانید، مرور ‌کنیم.

بیشتر بخوانید: انواع کیوبیک نامنظم گرانیتی + ویژگی ها

ساده ترین الگوی سنگ فرش برای مسیر تردد چیست؟

ساخت پیاده رو با سنگ فرش

ساخت پیاده رو با سنگ فرش

بدون شک قبلاً یک پیاده‌رو سنگ فرش را دیده‌اید. برخی از افراد از آنها به عنوان مسیر سنگی در باغ استفاده می کنند و برخی دیگر حیاط خلوت خود را با یک پاسیوی سنگ فرش شده، برجسته می سازند. می توانید الگوهای سنگ فرش ساده را با یک راهروی سنگی طبیعی اجرا کنید. یا می توانید سنگ فرش های آجری را برای طراحی دقیق تر انتخاب نمایید.

بسیاری از طراحان، سنگ فرش آجری را دوست دارند. سبک های زیادی برای این مصالح وجود دارند. مهم ترین کار در اجرای این روش، برش دقیق آجرها با ظرافت و دقت زیاد است. این کار به هزینه، تجهیزات و انرژی زیادی نیاز دارد. روش اجرای سنگفرش ها با انواع سنگ طبیعی، به نوع سنگ و قیمت و نوع طرح بستگی دارد.

عرض یک مسیر سنگفرش شده چقدر باید باشد؟

عرض مسیر پیاده روی سنگفرش به سبک زندگی و نیازهای شما بستگی دارد. این اندازه باید به قدر کافی آزاد باشد تا دو یا سه نفر از آن در یک ردیف، عبور کنند. متوسط 100 تا 120 سانتی متر برای یک راهروی سنگفرش میان باغ مناسب است. ساخت پیاده روها با سنگ فرش، ایده های مقرون به صرفه ای هستند. حتی برای بازسازی جلوی ورودی خانه یا ویلا یا باغ هم می توانید از این ترفندها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 6 نکته مهم در نحوه انتخاب و خرید سنگ فرش طبیعی

12 مرحله برای ساخت مسیر سنگ فرش

شما می‌توانید از بین بسیاری مواد مختلف، یک یا چند گزینه را برای سنگ فرش مسیر مورد نظرتان انتخاب کنید، مانند: بتن؛ سنگریزه؛ قلوه سنگ؛ آجر؛ سنگ گرانیت؛ سنگ کیوبیک؛ شن درشت؛ اسلیت؛ چوب. برای شروع کار به اندازه گیری های دقیق نیاز دارید. این 12 مرحله که در ادامه بررسی می کنیم، نکات مهم برای ساخت یک مسیر سنگ فرش شده هستند.در هر حال قبل از انجام سنگفرش باید یک سری مراحل انجام گیرد. برای انجام سنگ فرش میتوانید انواع مختلف سنگ را بررسی کنید هر نوع سنگ مناسب برای مکانی خاص است. با فروش سنگ کورین با ما همراه باشید تا با کاربردهای آن آشنا شوید.

ساخت پیاده رو با سنگ فرش

ساخت پیاده رو با سنگ فرش

1- منطقه مورد نظر را آماده کنید

این مرحله ممکن است ابتدایی به نظر برسد. اما یکی از مهمترین کارها است. ابتدا اندازه گیری های کامل را انجام دهید. می‌خواهید مسیر پیاده‌رو چه مسافتی را طی کند؟ چقدر از زمین ارتفاع داشته باشد؟ هر چند وقت یک بار، روی سنگ فرش، تردد انجام می شود؟ در ادامه باید مطمئن شوید که محل کار، تمیز و عاری از آشغال است.

2- سطح و مسیرها را ترازبندی کنید

ساخت یک مسیر مسطح بدون ترازبندی امکان پذیر نیست! شما می خواهید مسیر پیاده رو، صاف و یکنواخت باشد. مسیر آن را با میله و ریسمان یا ابزارهای تراز، مشخص کنید.

3- در ترازبندی، از ریسمان یا بلوک ها استفاده کنید

ترازبندی سطح با ریسمان ها بهتر انجام می شود. زاویه ها را با بلوک های مربعی می توانید تنظیم کنید.

4- مسیرهای منحنی را با لوله یا شیلنگ، ترازبندی کنید

ممکن است فضایی برای پیاده رو سنگ فرش خود داشته باشید که 100 درصد مستقیم نباشد. راه حل ترازبندی این مسیر، استفاده از لوله یا شیلنگ های انعطاف پذیر است. برای علامت گذاری از یک شیلنگ باریک استفاده کنید. در این روش، حواستان به اندازه عرض مسیر باشد.

5- شیب پیاده روی را تنظیم کنید

تنظیم شیب پیاده رو یا مسیر سنگ فرش نیز باید با ابزارهای مخصوص این کار انجام شود. این کار را به متخصصان واگذار کنید.

6- محوطه کار را تمیز کنید

شما مسیر را علامت گذاری کردید. اکنون زمان آن است که از شر کثیفی های اطراف رها شوید. اینکه عمق حفر مسیر چقدر باشد، به ارتفاع پایه و سنگفرش شما بستگی دارد. سنگفرش به طور کلی باید برابر یا کمی بالاتر از سطح زمین باشد. فضای مخصوصی را نیز برای بلوک های دیواره تعیین کنید.

7- سنگ فرش را نصب کنید

قبل از اینکه اولین سنگ فرش را بچینید، یک لایه شن و ماسه اضافه کنید. آن را صاف کنید تا سطحی یکنواخت ایجاد شود. همچنان باید حواستان به شیب مسیر باشد. در نهایت باید یک بستر کامل از شن و ماسه داشته باشید. تمامی تکه های سنگ فرش را به همین ترتیب بچینید. از حاشیه بیرونی شروع کنید، سپس سنگفرش های مرکزی را پر کنید. یک فضای کوچک بین هر بلوک، آزاد بگذارید.

8- لبه های مسیر را نصب کنید

در ازای حدود 30 سانتی متر نصب سنگ فرش ها، باید دیواره ها و لبه های بیرونی را نیز تنظیم کنید.

9- ماسه را در مرزبندی سنگ فرش ها اضافه کنید

بعد از اینکه همه سنگفرش ها در جای خود قرار گرفتند و خشک شدند، ماسه درزبندی را اضافه کنید. ماسه، فضاهایی را که قبلاً آزاد گذاشته بودید، پر می کند.

10- بلوک های سنگفرش را بررسی و اصلاح کنید

در پایان کار، بلوک های نصب شده را بررسی کنید. اگر نیاز به اصلاح دارد، یا اگر باید ماسه بیشتری در بین درزها بریزید، این کار را انجام بدهید.

11- 24 ساعت، مسیر را کنترل کنید

اجازه بدهید مسیر سنگ فرش، 24 ساعت در همین حالت بماند تا شن خشک شود.

12- کارهای تکمیلی ساخت پیاده رو سنگ فرش

اگر خلاق هستید، این مرحله برای شما است. برخی از ویژگی‌هایی را انتخاب کنید که مسیر پیاده‌رو شما را منحصر به فرد می سازد. می توانید بین مسیر و حیاط خود مالچ بریزید، گیاهان باغی را در مرزها بکارید یا در امتداد مسیر پیاده رو، نورپردازی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *