سنگ گرانیت، یک استایل ماندگار برای کفپوش ساختمان

کفپوش گرانیتی

سنگ گرانیت، یک استایل ماندگار برای کفپوش ساختمان

کفپوش های گرانیتی از بادوام ترین مواد سنگ طبیعی موجود ساخته شده اند. در حالی که سنگ هایی مانند مرمر، تراورتن و تخته سنگ، با زیبایی گرانیت در رقابت هستند. اگر می خواهید کفپوش های نمای داخلی شما زیباترین استایل را داشته باشند، کفپوش گرانیتی انتخاب خوبی است. جالب توجه است که سنگ فرش گرانیتی نیز یک گزینه ایده آل و پرطرفدار است. کاشی‌های کف گرانیتی، سنگ‌فرش‌ها و بلوک ها، گزینه‌های رایج کفپوش در داخل و خارج از خانه هستند.

کفپوش ها از جنس سنگ طبیعی، بسیار زیبا و ماندگار هستند، و ارزش خانه شما را برای فروش مجدد افزایش می دهند. خریداران املاک، با دیدن سنگ های طبیعی لوکس، مانند کفپوش گرانیت، مایل به پرداخت مبلغ بیشتر برای یک ملک خاص می باشند.

کفپوش گرانیتی دارای کیفیتی مشابه با سایر مواد کفپوش سنگ طبیعی، مانند سنگ های مرمر است. همچنین این سنگ فرش باکیفیت، دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را به یکی از بهترین انتخاب ها برای کفپوش ساختمانی تبدیل می کند.

گرانیت چیست؟

گرانیت یک سنگ آذرین دانه درشت است که از کوارتز و فلدسپات تشکیل شده است. بیشتر گرانیت‌ها به رنگ سفید، صورتی یا خاکستری هستند، اگرچه چندین تنوع رنگ دیگر نیز وجود دارد. گرانیت همچنین سنگی بسیار سخت است. به خاطر رنگ و استحکام، این سنگ، هزاران سال است که در پروژه های ساختمانی و دکوراسیون مورد استفاده قرار گرفته است.

برای خرید سنگ فرش گرانیت با ما تماس بگیرید

انواع کفپوش گرانیتی

کفپوش گرانیتی انواع مختلفی دارد. اکثر مردم از کاشی گرانیتی یا سنگ فرش گرانیت استفاده می کنند زیرا کار با آنها آسان است و هزینه کمتری دارند.

1-تایل گرانیت:

کاشی های گرانیتی یا همان تایل گرانیت، رنگ و ضخامت متنوعی دارند. کاشی‌های گرانیتی را می‌توانید در رنگ‌های ثابت تک، یا مخلوط رنگ ها از جمله صورتی، قهوه‌ای، سبز، آبی، سیاه، قهوه‌ای، زرد و نارنجی پیدا کنید. تایل گرانیتی در ضخامت های مختلفی موجود است. هر چه کاشی، ضخیم تر باشد، محکم تر است. عمدتاً از کاشی های گرانیتی در داخل و خارج از خانه استفاده می کنند، اگرچه درجه بندی برای هر کدام متفاوت است.

2-سنگ فرش های گرانیتی

سنگ فرش های گرانیتی در اکثر موارد در محیط های بیرونی استفاده می شوند. آنها ضخیم تر از کاشی های گرانیتی هستند و تنوع رنگ کمتری دارند. سنگفرش های گرانیتی دارای بافت سطحی ناهموار هستند.

3-کفپوش اسلب گرانیتی

یک قطعه بزرگ سنگ گرانیت به عنوان اسلب شناخته می شود. اسلب ها از نظر اندازه و ضخامت، متفاوت است. از کفپوش اسلب گرانیتی در فضای باز و داخل خانه استفاده می شود. اسلب گرانیت، کمتر محبوب است زیرا وزن سنگین دارد، و نصب آن سخت و گران است.

کفپوش های گرانیتی

کفپوش های گرانیتی

 

بیشتر بخوانید: انواع کفپوش سنگی، نمای داخلی خانه شما را زیباتر می کنند!

انواع گرید سنگ گرانیت برای کف

سه گرید اصلی برای کفپوش گرانیتی وجود دارد. این رتبه بندی بر اساس ضخامت گرانیت و انتخاب رنگ رایج یا منحصر به فرد، و انواع الگوی کاشی گرانیتی است.

1-گرانیت سبک

این نوع سنگ، به عنوان گرانیت تجاری یا ساختمانی نیز شناخته می شود. این گرید، نازک ترین کاشی گرانیتی و استانداردترین رنگ و الگوی گرانیت موجود در بازار است. این سنگ، برای پشتیبانی، نیاز به یک لایه زیرین تخته سه لایی دارد. در واقع ترکیبات و ساختار این نوع گرانیت، ترکیبی از سنگ و رزین است؛ پس سبک وزن بوده و البته ممکن است سطح آنها دارای نقص هایی باشد.

2-گرانیت متوسط ​​

این گرید به عنوان گرانیت سطح استاندارد نیز شناخته می شود. ضخامت آن حدود 4/3 اینچ است و الگوی رنگ منحصر به فرد بیشتری دارد. این گرید گرانیت دارای برخی ایرادات جزئی و بی نظمی در برش و اندازه است.

3- گرانیت با عیار بالا

این گرانیت ضخامت بیشتری دارد و رنگ و الگوی منحصر به فرد بهترین را ارائه می دهد. این نوع سنگ گرانیت، بسیار باکیفیت و مرغوب است و ضخامت یکنواخت و سطوحی بدون نقص دارد.

تعمیر و نگهداری کفپوش و سنگ فرش های گرانیتی

کاشی گرانیتی کف برای نگهداری، بسیار ساده است. یک بار در سال می توانید از یک سیلرها استفاده کنید. میزان آب بندی این تایل ها را با انداختن یک قطره کوچک آب روی کاشی بررسی کنید. اگر آب، جذب کاشی شود، باید دوباره آب بندی را تکرار کنید. اگر بعد از چند ساعت، قطره وجود داشته باشد، سیلر شما همچنان قوی است.

قبل از آب بندی، کف را تمیز کنید. در مرحله بعد، یک پرکننده سنگ طبیعی را با یک بطری اسپری، روی سطح اعمال کنید. این کار را برای کل مکان مورد نظرتان تکرار کنید. اجازه دهید 24 ساعت به همان حالت بماند. هرگز سیلر خیس را روی زمین نگذارید زیرا باعث ایجاد مه و غبارات مایع می شود.

کف پوش ها را از نظر ترک، تراش یا سوراخ بررسی کنید. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، آنها را با یک پرکننده شفاف پر کنید.

بیشتر بخوانید: نگاهی بر صادرات سنگفرش ایران

گرانیت کف در چه مکان هایی نصب می شود؟

کفپوش گرانیتی هم در فضای داخلی و هم در فضای باز استفاده می شود. کاربرد این مصالح پرطرفدار در داخل ساختمان، در آشپزخانه، حمام و راهروهای ورودی رایج است. کاشی و سنگ فرش گرانیت در فضای باز، در پاسیوها، باغ و ایوان و حیاط استفاده می شود.

مزایا و معایب کفپوش گرانیتی

گرانیت به دلایل متعددی، یک کفپوش خوب محسوب می شود. برای یک تصمیم گیری آگاهانه، مهم است که تمام جوانب مثبت و منفی این سنگ را در نظر بگیرید.

1-مزایای گرانیت برای کف:

*دوام و ماندگاری بالا: کف پوش های بادوام، با نگهداری مناسب تا سال ها دوام می آورند.

*ارزش گذاری روی املاک: کفپوش سنگ طبیعی، جذابیت خانه و ارزش املاک شما را افزایش می دهد.

*ظاهر زیبا و نمای خیره کننده: رنگ و الگوی متنوع در کاشی گرانیتی وجود دارد که آن را برای هر مکان، مناسب می سازد.

1-معایب گرانیت برای کف:

*قیمت گرانیت: گرانیت به طور متوسط، قیمت بالاتری نسبت به سایر کفپوش های سنگ طبیعی مانند تخته سنگ و تراورتن دارد، اما قیمت آن کمتر از سنگ مرمر است. گرانیت از نظر قیمت، مشابه کفپوش آهکی است.

*عایق بودن: کاشی گرانیتی کف، زیر پا احساس سردی به شما می دهد. کاشی گرانیت صیقلی، گاهی بسیار لغزنده است.

*تعمیر و نگهداری: لازم است گرانیت کف را به طور منظم آب بندی کنید تا در برابر رطوبت مقاوم بماند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *