مقایسه پرسلان و سنگ طبیعی برای کفپوش

مقایسه پرسلان و سنگ طبیعی

سرامیک چینی پرسلان در مقابل سنگ طبیعی: بهترین گزینه برای پروژه شما چیست؟

همانطور که برای یک پروژه بازسازی بیرونی خانه برنامه ریزی می کنید، انتخاب بهترین مصالح می تواند کمی دلهره آور باشد. گزینه های بسیار زیادی در دسترس است، پس اگر تجربه ای نداشته باشید، به احتمال زیاد، گیج می شوید. این روزها مقایسه هایی بین سنگ فرش طبیعی، سرامیک ها و پرسلان، بسیار انجام می شود.

شما با خرید بهترین سنگ برای کفپوش ساختمان، چه در فضای داخلی و چه در فضای بیرونی، قصد سرمایه گذاری بلند مدت را دارید. ما این مطلب را ارائه داده ایم تا بتواند نوعی راهنما در انتخاب بهترین سنگ کفپوش برای شما باشد.

مرکز فروش کیوبیک نامنظم +  استعلام قیمت سنگ فرش

تفاوت ساختاری بین پرسلان و سنگ طبیعی چیست؟

بیایید توضیحات خود را با اصول اولیه شروع کنیم. کاشی های چینی از نوعی خاک رس سرامیکی ساخته می شوند که در دمای بسیار بالا پخته می شود و در نتیجه، کاشی هایی متراکم و بادوام ایجاد می شوند. سطح کاشی چینی معمولاً صاف و یکدست است و رنگ آمیزی یکنواخت در سرتاسر آن وجود دارد.

از سوی دیگر، تایل سنگ طبیعی، شامل سنگ های استخراج شده از جمله سنگ مرمر، سنگ فرش گرانیتی یا اسلب می باشند. هر کاشی سنگی، به دلیل فرآیندهای زمین شناسی طبیعی که آن را تشکیل داده است، از نظر رنگ و رگه ها و بافت ظاهری، منحصر به فرد خود و متنوع می باشد. کاشی‌های ساخته شده از سنگ طبیعی در مقایسه با کاشی‌های چینی پرسلان، سطح ارگانیک‌ و نامنظم‌تری دارند؛ این همان ظاهری است که برای بسیاری از صاحبان خانه جذاب است.

بیشتر بخوانید: زیباسازی فضای بیرونی با سنگ فرش ها

مقایسه کاشی پرسلان و سنگ طبیعی

ارزیابی ویژگی های مواد مختلف در ساختار این دو مصالح پرکاربرد می تواند به شما کمک کند تا بر اساس نیازهای خاص و ترجیحات طراحی خود، تصمیمی آگاهانه برای خرید سنگ کفپوش بگیرید. موارد زیر، مهم ترین مقایسه ها میان سنگ طبیعی و کاشی پرسلان برای کف هستند.

1-هزینه و فرآیند نصب تایل

کاشی‌های پرسلان معمولاً ارزان‌تر از کاشی‌های سنگ طبیعی هستند و میانگین قیمت آن در هر متر مربع، متغیر است. با این حال، بسته به نوع سنگ و پرسلان مورد استفاده، و همچنین کیفیت و در دسترس بودن آنها، قیمت ها می تواند متفاوت باشد.

از نظر نصب، کاشی‌های پرسلان در مقایسه با سنگ‌های طبیعی راحت‌تر نصب می‌شوند، مخصوصاً برای پروژه‌های انفرادی. کاشی پرسلان از نظر اندازه و شکل یکنواخت است و برش و نصب آنها در امتداد خطوط یکنواخت دوغاب، آسان تر انجام می گیرد.

از سوی دیگر، کاشی‌های سنگ طبیعی در حین نصب، نیاز به دقت و تخصص بیشتری دارند، زیرا اندازه و شکل آن‌ها متفاوت است و برش و نصب آن‌ها چالش ‌برانگیز تر خواهد بود. بنابراین، اگر به دنبال یک گزینه نصب مقرون به صرفه و ساده هستید، کاشی های پرسلان بهترین انتخاب برای پروژه شما خواهند بود.

2-ارزش

هیچ شکی وجود ندارد که هم کاشی های پرسلان و هم تایل سنگ طبیعی می توانند ارزش خانه شما را افزایش دهند، اما سنگ طبیعی به طور معمول، بازگشت سرمایه بیشتری را دارد. مطالعات نشان داده که نصب کفپوش سنگ طبیعی می‌تواند تا 90 درصد هزینه نصب را بازدهی داشته باشد، در حالی که کاشی پرسلان می‌تواند تا 70 درصد بازگشت هزینه نصب را به همراه داشته باشد.

این عامل به دلیل ظاهر لوکس و سطح باکیفیت سنگ طبیعی است که می تواند خریداران را جذب کند و ارزش ملک را افزایش دهد. با این حال، بازگشت سرمایه خرید این مصالح، در نهایت به عوامل مختلفی مانند کیفیت نصب و طراحی کلی فضا بستگی دارد.

3-دوام و ماندگاری

کاشی پرسلان به طور کلی، دوام بیشتری نسبت به کاشی سنگی دارد. پرسلان، یک ماده متراکم و سخت است که در برابر خراش، لکه و نفوذ آب، بسیار مقاوم است. بسیاری از صاحبان خانه، طرفدار پرسلان هستند که می تواند شرایط بسیار سخت را تحمل کند.

در مقابل، سنگ‌های طبیعی بیشتر مستعد خرد شدن و ترک خوردن هستند، به خصوص اگر سنگ‌ها به درستی آب بندی نشده باشند. با این حال، دوام هر دو نوع کاشی می تواند تحت تأثیر عواملی مانند سطح رفت و آمد، آلودگی و یا روش نگهداری باشد. پس باید بدانید که دقیقاً چه نوع سنگ یا سرامیک برای کفپوش می خرید.

4-مقاوم در برابر لکه ها

کاشی‌های پرسلان معمولاً نسبت به کاشی‌های سنگ طبیعی در برابر لکه، مقاوم‌تر هستند، زیرا مواد متخلخل کمتری دارند. کاشی پرسلان را می توان به راحتی با یک پارچه مرطوب یا پاک کننده ملایم، تمیز کرد. تایل پرسلان، گزینه ای ایده آل برای مکان های پرتردد مانند آشپزخانه و حمام است.

در مقابل، کاشی‌های سنگ طبیعی، متخلخل هستند و می‌توانند بیشتر در معرض لکه‌گیری و تغییر رنگ باشند، به خصوص اگر سنگ‌ها به درستی آب بندی نشده باشند. توجه داشته باشید که برای حفظ ظاهر کاشی سنگ طبیعی، آب بندی منظم لازم است.

5-مقاومت در برابر رطوبت

کاشی پرسلان در برابر رطوبت، بسیار مقاوم است و به دلیل سطح غیر متخلخل، گزینه ای ایده آل برای مناطق مرطوب مانند حمام، آشپزخانه و اتاق رختشویی می باشد. برعکس، کاشی سنگی می تواند متخلخل تر باشد، به این معنی که می تواند رطوبت و آب را در طول زمان جذب کند. این شرایط، منجر به تغییر رنگ و حتی آسیب ساختاری سنگ می شود.

6-ویژگی های ظاهری

کاشی پرسلان در مقابل کاشی سنگ طبیعی، زیبایی های متفاوتی را ارائه می دهد. همه انواع پرسلان، در نوع خودشان، زیبایی منحصر به فرد دارد. کاشی پرسلان می تواند شبیه سنگ طبیعی باشد، اما به دلیل تولید انبوه، ظاهر یکنواخت تری دارد.

کاشی‌های سنگ فرش به دلیل تنوع طبیعی در رنگ، طرح و بافت مورد تحسین قرار دارند. زیبایی طبیعی سنگ می تواند یک شخصیت و گرمای خاص را به هر مکان اضافه کند، در حالی که کاشی پرسلان، ظاهری شیک و مدرن دارد.

7-شیوه نگهداری

هنگامی که صحبت از نگهداری کفپوش پرسلان و یا سنگ فرش به میان می آید، کاشی پرسلان، نیاز به نگهداری کمتری دارد. در حالی که برای حفظ ظاهر و دوام سنگ طبیعی، توجه بیشتری نیاز است.

در مقابل، کاشی سنگ طبیعی برای جلوگیری از لکه دار شدن، خراشیدگی و ترک خوردگی، نیاز به آب بندی و پرداخت دوره ای دارد. علاوه بر این، انواع مختلف سنگ های طبیعی به روش های مختلف نگهداری نیاز دارند، بنابراین مهم است که قبل از تصمیم گیری برای خرید سنگ ساختمانی، درباره نیازهای خاص هر نوع سنگ تحقیق کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کفپوش فضای بیرونی

تایل سنگ طبیعی در مقابل پرسلان، برای فضای بیرونی خانه

مقایسه پرسلان و سنگ طبیعی

مقایسه پرسلان و سنگ طبیعی

1-کفپوش سنگ در مقابل کفپوش های کاشی پرسلان

کاشی‌های پرسلان در فضای باز، به اندازه برخی تایل سنگ طبیعی، گرمای زیادی را از خورشید جذب نمی‌کنند، پس می توانند یک گزینه‌ خوب، خنک و راحت‌ برای پاسیو فضای باز و یا استخر در روزهای گرم تابستان باشد.

2-دیوارپوش سنگی در مقابل دیوارپوش پرسلان

با توجه به فضای بیرونی خانه، دیوارپوش سنگی می تواند حس شیک و کلاسیک را به طراحی شما اضافه کند. اندازه ها و رنگ های متنوعی از سنگ های طبیعی وجود دارند که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. با این حال، برای کسانی که به دنبال گزینه ای ارزان تر، آسان تر و همه کاره هستند، دیوارپوش سنگی انتخاب خوبی است.

3-کانتر سنگی در مقابل کانتر پرسلان

برای استفاده در فضای باز، هم کانتر سنگی و هم کانتر پرسلان، مزایای منحصر به فردی دارند. کاشی های پرسلان، صاف و و صیقلی هستند و سطحی زیبا را برای پاسیو ایجاد کنند؛ این ویژگی با زیبایی سنگ های طبیعی مانند سنگ مرمر یا سنگ تراورتن رقابت کند. با این حال، سنگ طبیعی نسبت به پرسلان، نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد. دقت کنید که سنگ مرمر، مستعد لکه پذیری است و نیاز به آب‌بندی منظم دارد، این کار، زمان ‌بر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *