دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی

دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی

خرید دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی کار تولید سنگ مصنوعی را راحت تر کرده است، همانگونه که می دانید سنگ ها از مهمترین اجزای ساختمان ها هستند که نه تنها در نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند بلکه در قسمت های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته و بخش مهمی از دکوراسیون داخلی ساختمان را شامل می شوند.

از آنجایی که استفاده از سنگ های طبیعی در ساختمان سازی هزینه های زیادی را می طلبد و همچنین سبب آسیب و تخریب به محیط زیست و اتمام معادن سنگ طبیعی می شود، لذا استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی به عنوان یکی از جایگزین های بسیار عالی سنگ طبیعی به شمار می رود.

آشنایی با انواع دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی

سنگ های مصنوعی در تنوع طرح و رنگ و از جنس متریال های مختلف با کیفیت های گوناگونی تولید می شوند، لذا متناسب با هر نیازی می توان سنگ مورد نظر را تهیه کرد، علاوه بر متریال های اولیه، استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی سبب تولید سنگ های باکیفیت و با کارایی بالا شده است.

به طور کلی انواع سنگ های مصنوعی توسط دستگاه های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک تولید می شوند، اما دستگاه های اتوماتیک به دلیل تولید سریعتر و باکیفیت تر این سنگ ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، از انواع دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی که به صورت اتوماتیک کار تولید و ساخت سنگ را انجام می دهند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیچنگ پلانت
  • دستگاه ثابت پرسی و باند زنجیری
  • دستگاه الواتور
  • فینگرکار
  • اتوکلاو
  • لیفتراک
  • پالت جمع کن و پالت برگردان
  • لوراتور

هر کدام از دستگاه های ذکر شده شامل تجهیزات و امکانات منحصربه فرد خود بوده که کار تولید سنگ مصنوعی را آسان تر می کند، به عنوان مثال از دستگاه الواتور برای لود کردن و جمع آوری سنگ دانه ها و متریال های اولیه تولید سنگ استفاده می نمایند.

مزایای دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی

همانطور که می دانید امروزه دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی به تسریع در امر تولید انواع سنگ های مصنوعی با کیفیت بالا و قیمت مناسب کمک بسزایی کرده و همچنین باعث حفظ محیط زیست از گزند آلودگی ها و ضایعات زیست محیط زیستی شده است.

بنابراین از مهمترین مزیت های استفاده از این دستگاه صرفه جویی در منابع طبیعی و پیشگیری از آلودگی های محیط زیستی به دلیل کاهش ضایعات این محصول می باشد، از دیگر مزایای دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی می توان موارد زیر را برشمرد:

  1. استفاده از تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته جهت ساخت این سنگ ها سبب شده تا سنگ تولید شده از نظر ویژگی ها تشابه زیادی با سنگ طبیعی داشته و خواص سنگ طبیعی را دارا باشد.
  2. تنوع در طرح و نقش و سایر خصوصیات سنگ مصنوعی در مقایسه سنگ طبیعی بیشتر بوده که این امر به نوبه خود نوعی امتیاز محسوب می شود.
  3. قیمت سنگ های تولید شده در مقایسه با سنگ های طبیعی ارزان تر هستند، که این عامل به افزایش فروش و رقابتی کردن این سنگ ها در بازار کمک بسزایی کرده است.

قیمت دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی

قیمت دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی با توجه به تنوع بالایی که این کالاها دارند و همچنین نوع کاربرد آنها با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند، شرکت های مختلفی با برندهای گوناگون اقدام به ارائه و تولید این دستگاه ها می نمایند که هر کدام محصولات خود را طبق امکانات و کاربرد و همچنین کیفیتی که دارند با قیمت های متفاوتی ارائه می دهند.

همانطور که می دانید دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی به دو دسته اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طبقه بندی می شوند که نمونه های اتوماتیک به دلیل داشتن امکانات پیشرفته تر قیمت بالاتری دارند.

روش خرید و شیوه سفارش این دستگاه ها و تجهیزات نیز از دیگر آیتم های تاثیر گذار بر قیمت کالا به شمار می روند به طوری که اگر بخواهید هم در هزینه های خرید خود صرفه جویی نمایید و هم از کیفیت و کارایی محصول ارائه شده اطمینان حاصل کنید توصیه می کنیم خرید خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه و به شیوه عمده انجام دهید.

محصول پیشنهادی: کوبیک منظم 6 وجه برش

خرید دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی

قبل از انتخاب یا خرید دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی ابتدا باید به علامت های استاندارد دستگاه و اعتبار شرکت تولید کننده مورد نظر توجه نمود و در مراحل دیگر باید نکات زیر را مورد توجه قرار داد:

  • دستگاهی را انتخاب نمود که جهت تولید سنگ مصنوعی مورد نظر مناسب تر از بقیه باشد. ( جهت این امر بهتر است به راهنمای خرید کالا دقت کرده و یا اینکه اطلاعات مورد نظر را از فروشنده کالا دریافت نمایید).
  • اگر دستگاه را دست دوم خریداری می نمایید حتما به سلامت کامل قطعات و تجهیزات دقت بفرمایید.
  • به نکات ایمنی در حین انجام کار دقت داشته باشید.

سخن پایانی

دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی نقش بسزایی در تولید انواع سنگ های مصنوعی با کیفیت و دقت بالا داشته اند، این دستگاه ها که در انواع مختلفی تولید می شوند هر کدام با توجه به امکانات و نوع کاربردی که دارند جهت تولید انواع سنگ مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرند.

اما از مهمترین مزیت های استفاده از این دستگاه ها و تجهیزات می توان به کاهش آلاینده های زیست محیطی، ایمنی بیشتر در محیط کار، کاهش ضایعات تولید سنگ و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست اشاره نمود.

به طور کلی دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی به دو دسته کلی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم بندی می شوند که در دستگاه های اتوماتیک سرعت و دقت انجام کار بسیار بالاتر می باشد، از مهمترین دستگاه های اتوماتیک ساخت سنگ مصنوعی می توان به الواتور، لوراتور، لیفتراک، اتوکلاو، فینگرکار و … اشاره کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *