مزایای استفاده از الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی

مزایای استفاده از الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی

با گسترش روزافزون علم و فناوری استفاده از تجهیزات و دستگاه های مختلف صنعتی در جهت ساخت انواع مصنوعات دست بشر نیز گسترش چشمگیری داشته است، یکی از مهمترین مصنوعاتی که به دست بشر امروزه ساخته و پراخته می شود سنگ مصنوعی می باشد.

جهت ساخت سنگ های مصنوعی از دستگاه ها و تجهیزات مختلفی استفاده می نمایند که هر کدام از مزایا و ویژگی های منحصربه فرد خود برخوردار می باشند، به عنوان مثال یکی از مزایای استفاده از الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی دقت بالای لول کردن مواد اولیه توسط این دستگاه می باشد.

آشنایی با دستگاه الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی

الواتور یکی از دستگاه های پرکاربرد جهت تولید سنگ مصنوعی است که از آن به منظور انتقال مواد اولیه سخت سنگین و یا سبک و نرم استفاده می نمایند، به زبان ساده الواتور نوعی دستگاه است که شامل تجهیزات و امکاناتی است که از آن به جهت حمل و نقل و منتقل کردن مواد اولیه مختلف استفاده می نمایند.

دامنه کاربرد الواتورها بسیار وسیع بوده و مزایای استفاده از الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی نیز بسیار زیاد می باشد، از این دستگاه علاوه بر کاربرد وسیع آن در تولید سنگ مصنوعی در حوزه های مختلف و صنایع کوچک و بزرگ از قبیل صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی و دارویی و … استفاده فراوانی می شود.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی

قبل از اینکه به مزایای استفاده از الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی بپردازیم بهتر است با اجزای تشکیل دهنده آن آشنا شویم، الواتور دارای اجزای مختلفی است که هر کدام وظیفه خاصی دارند، در این میان قاشقک یکی از اجزای بسیار مهم این دستگاه است که با توجه به وزن و سختی مواد اولیه ای که قرار است حمل نماید از متریال های مختلفی ساخته شده است، به عنوان مثال برای جابه جایی موادی چون شن و ماسه و ضایعات سنگی و سنگین باید جنس قاشقک به گونه ای باشد که توان حمل این مواد را داشته باشد.

از دیگر اجزای تشکیل دهنده می توان به قاب یا محفظه سیستم، باکت یا کاسه، تکیه گاه ها و قسمت های میانی، دستگاه TAKE UP، واحد محرک و باند کششی اشاره نمود که در مورد تکیه گاه و قسمت های میانی این قسمت شامل رولرها، زنجیرها و پولی های میانی می باشد.

دستگاه TAKE UP مربوط به قسمت کششی بوده و کشش اولیه را ایجاد می کند و در مورد قسمت واحد محرک، این قسمت حرکت کششی دستگاه را به وجود آورده و از باند کششی به منظور حمل مواد استفاده می شود.

محصول پیشنهادی: کوبیک منظم 6 وجه برش

مهمترین مزایای استفاده از الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی

از مزایای استفاده از الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی یک مورد مهم آن لول کردن دقیق مواد و متریال های اولیه تشکیل دهنده سنگ است، از دیگر مزایای مهم این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت انجام کار با این دستگاه بسیار بالا می باشد.
  • از مزایای استفاده از الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی کاهش آلودگی محیطی در محیط کار می باشد.
  • ویژگی های ایمنی پیشرفته ای در آن تعبیه شده است، از این رو ایمنی کار با این دستگاه بسیار بالا می باشد.
  • امکان لود کردن مواد اولیه با استفاده از چندین میکسر وجود دارد.

مشخصات و ویژگی های استفاده از الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی

همانطور که می دانید مزایای استفاده از الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی بسیار زیاد می باشد، این دستگاه کاملا به صورت اتوماتیک کار می کند، اما الواتوری که از آن به منظور تولید سنگ های مصنوعی استفاده می شود باید دارای یک سری ویژگی ها و مشخصات خاصی باشد، لذا از مهمترین ویژگی های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. ظرفیت حمل سنگ دانه ها توسط این دستگاه باید حدود 200 الی 300 کیلوگرم در دقیقه باشد.
  2. دستگاه باید دارای دریچه ورودی و خروجی به ارتفاع 6 متر و طول 830 سانتی متر باشد.
  3. این دستگاه باید مجهز به الکتروموتور با قدرت 5/5 و 7/5 کیلووات باشد.

قیمت خرید الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی

همانطور که قبلا اشاره کردیم مزایای استفاده از الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی بسیار بالا بوده و کاربردهای زیادی در صنعت دارند که مهمترین آنها جابه جایی و حمل مواد اولیه مختلف سنگین و سبک می باشد، لذا از لحاظ قدرت و توانایی، امکانات و تجهیزات و همچنین کاربرد با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند.

کاربردها و مزایای استفاده از الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی بسیار زیاد می باشد، اما از مهمترین کاربردهای این دستگاه اتوماتیک صنعتی در تولید سنگ مصنوعی می توان به انتقال موادی نظیر شن و ماسه و ضایعات سنگ و سیمان اشاره داشت.

با توجه به اینکه الواتورها دارای انواع مختلفی هستند و از هر کدام جهت جابه جایی و حمل مواد اولیه به خصوصی استفاده می شود، لذا هر کدام از قیمت های متنوعی نیز برخوردار هستند، البته کیفیت و برند شرکت سازنده کالا و همچنین روش خرید آن نقش مهمی بر قیمت دارند، اما مهمترین نکته ای که قبل از خرید دستگاه باید به آن دقت کنید مدل مناسب دستگاه و انتخاب آن بر حسب نیاز شما می باشد.

سخن پایانی

تجهیزات و تکنولوژی های مختلفی وجود دارند که از آنها به منظور تولید و ساخت سنگ مصنوعی استفاده می شود که یکی از پرکاربردترین آنها الواتور می باشد، الواتور در واقع دستگاهی است که از آن به منظور جابه جایی یا حمل و نقل مواد اولیه استفاده می شود.

مزایای استفاده از الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی فراوان است و از آن برای صنایع مختلفی استفاده می شود و کاربرد آن فقط منحصربه تولید و ساخت سنگ نمی باشد، از دیگر کاربردهای بسیار مهم این دستگاه می توان به کاربرد گسترده آن در صنایع غذایی و دارویی، صنایع فولاد و پتروشیمی اشاره داشت، بنابراین با توجه به کارکردهای متنوعی که دارند در انواع گوناگون ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

الواتورها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام وظایف خاص و منحصربه فرد خود را دارا می باشند، در این میان قسمت قاشقک الواتور یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده آن است که وظیفه اصلی حمل و لود مواد اولیه را برعهده دارد، پس برای الواتورهایی که وظیفه لود مواد اولیه جهت ساخت سنگ مصنوعی را بر عهده دارند باید از قاشقک مقاوم تری برخوردار باشند.

مزایای استفاده از الواتور جهت تولید سنگ مصنوعی نیز بسیار زیاد است که از مهمترین آنها می توان به سرعت و دقت بالا در انجام کار و ایمنی بالای کار با دستگاه اشاره کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *