کاربرد های کفپوش سرامیکی

کاربرد های کفپوش سرامیکی

کاربرد های کفپوش سرامیکی

انواع مختلفی از کفپوش وجود دارد، همه این ها بستگی به کاربردی دارد که قرار است از آن استفاده شود. بنابراین در حالی که کفپوش بتونی صیقلی اغلب برای ساختمان های صنعتی یا مراکز خرید استفاده می شود، کفپوش سرامیکی معمولاً در خانه ها استفاده می شود. با این حال با توجه به ویژگی های کفپوش سرامیکی بسیار سازگار است. از این کفپوش ها می توان در محیط های بیشماری از اتاق نشیمن گرفته تا اتاق غذاخوری، رختکن یا آشپزخانه استفاده کرد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با خصوصیات آن شما را آشنا کنیم.

این کفپوش های تزئینی اغلب به دلیل پتانسیل ضد حساسیت و بهداشتی و به دلیل تنوع زیاد در حمام و آشپزخانه استفاده می شود. با این حال این طبقه ها اغلب در مناطق گرمتر مانند اتاق خواب یا راهروها استفاده می شوند. به همین دلیل است که می گوییم کفپوش سرامیکی به دلیل همه کاره بودن خود، بدون توجه به سبک، با هر منطقه ای از خانه سازگار است. بهترین از همه این است که آنها با محیط هر فضا سازگار هستند و مناطقی که در آن نصب شده اند ظرافت یا گرمی را از دست نمی دهند.

بعد از آشنایی با کاربرد های کفپوش سرامیکی الان قصد داریم مواردی از ویژگی های این نوع کفپوش را بیان کنیم.

ویژگی های کفپوش سرامیکی

جدا از ویژگی هایی که آن را منحصر به فرد می کند مانند دوام، مقاومت در برابر آتش، سرما و برق، مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی، لکه ها، رطوبت، باید همه کاره بودن آن و ویژگی های بهداشتی و ضد حساسیت را شامل شود. با این حال ما یک خلاصه کوچک از ویژگی هایی را که کفپوش سرامیک را به یکی از جالب ترین گزینه ها هنگام بررسی اصلاحات در خانه تبدیل می کند، ارائه می دهیم.

1- سهولت نگهداری

اگرچه هیچ طبقه ای وجود ندارد که نوع خاصی از تعمیر و نگهداری را نداشته باشد، کاشی و سرامیک نزدیک ترین محصول به نوع محصول، بدون نیاز به نگهداری است. کاشی نیز همانند سنگفرش و کیوبیک نیاز به نظافت منظم دارد که برای هر سطح کف نیاز است. با استفاده از دوغاب، کاشی ها تقریباً در برابر آسیب آب نفوذ ناپذیر می شوند. با این حال بسیاری از محصولات تخصصی وجود دارد که تعمیر و نگهداری کف سرامیک را در صورت امکان بسیار ساده تر می کند.

2- مقرون به صرفه بودن

امروزه کفپوش سرامیکی هنوز یکی از پردرآمدترین سطوح موجود در بازار است. اگر هزینه ها و دوام این سطح را در نظر بگیریم، مزیت عظیمی که کفپوش سرامیکی در مقایسه با سایر سطوح ارائه می دهد آشکار است. هزینه نگهداری کم، ارزش بیشتری به این سطح می افزاید.

3- سبک

مانند همیشه شمارش سبک و کفپوش سرامیکی از این قاعده مستثنی نیست. سرامیک دارای انواع مختلف تزئینات و سبک است که به آن اجازه می دهد تا در هر نوع پروژه و سبکی، از کلاسیک ترین تا آوانگاردترین جا بگیرد. انواع مختلفی از طبقه ها از رنگ های روشن و پر جنب و جوش گرفته تا تن های بی صدا، از بافت های صاف تا خشن که با نقش برجسته بازی می کنند وجود دارد.

4- انعطاف پذیری در طراحی

با توجه به تنوع گزینه های اندازه کاشی و سرامیک، انعطاف پذیری طرح ها به طرز چشمگیری بهبود یافته است. شما می توانید کاشی های کوچک 10 × 10 را با تنوع بسیار زیاد قطعات و اندازه های حتی 60 × 60 سانتی متر انتخاب کنید. علاوه بر این گزینه های مختلفی برای اشکال و بافت های هندسی مانند تقلید از چوب، مواد فلزی و غیره وجود دارد. که گزینه های موجود را گسترش می دهد و هنگام طراحی فضای ما عملاً آزادی نامحدودی را ممکن می سازد.

کاربرد های کفپوش سرامیکی

کاربرد های کفپوش سرامیکی

5- انطباق

انتخاب عناصر سرامیکی تقریباً برای هر کاربردی وجود دارد و تخیل و خلاقیت تنها محدودیت ها در هنگام نصب آنهاست. کاشی و سرامیک را می توان تقریباً برای هر سطحی، داخل یا خارج از خانه تطبیق داد.

6- انواع امکانات

اگرچه تنوع نصب کفپوش سرامیکی عملاً بی نهایت است و فقط تخیل ما است که محدودیت ها را تعیین می کند اما برخی مفاهیم ثابت شده برای بهبود و به دست آوردن نتایج چشمگیر وجود دارد. اگرچه کف همیشه استفاده اصلی کاشی و سرامیک بوده است اما مجبور نیستیم خود را به این سطح محدود کنیم. آشپزخانه ها، حمام ها، میزهای پیشخوان و … کاشی ها را به شیوه ای هنری پشتیبانی می کنند.

7- دوام

از زمان های قدیم مزیت بزرگی که سرامیک نسبت به سایر مصالح داشت، به ویژه دوام آن مشاهده می شد و این واقعیت همچنان موردی است که امروزه نیز باید برجسته شود. کفپوش سرامیکی به دلیل استحکام و مقاومت در برابر سایش برای شرایط پرتردد ایده آل است. همیشه از آن به صورت مفید استفاده می شد اما به زودی ترکیبی از دوام و قابلیت های تزئینی که این کف سرامیکی می تواند ارائه دهد آشکار شد.  اگرچه در برابر ضربه های مستقیم بسیار مقاوم نیست اما دوام آن بیش از حد اثبات شده و هست.

8- نصب آسان

به طور کلی فرایند نصب کفپوش سرامیکی پروژه ای است که معمولاً برای افراد دستی قابل دسترسی است. روش اصلی، بدون وارد شدن به جزئیات زیاد، شامل آماده سازی منطقه، اندازه گیری فضا، نصب کف انتخابی و اتمام اتصالات است. اگر به درستی انجام شود و مشکلی ایجاد نشود، یک کارگر دستی می تواند تقریباً 14 متر مربع را در یک روز آماده کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *