نحوه اجرای سنگ فرش

نحوه اجرای سنگ فرش

نکات اجرای سنگ فرش

همانطور که میدانیم سنگفرش ها آخرین مرحله ی اتمام یک پروژه می باشند و نقش بسزایی در زیبایی و نظم و تمیزی یک محیط دارند. از این رو باید با توجه به محیطی که در نظر داریم آن را انتخاب کرده و بکاربرد. امروز انواع کفپوش ها و سنگ فرشهای مختلفی در بازار با تنوع و ویژگیهای گوناگونی وجود دارد اما باید این نکته را هم در نظر گرفت هر سنگفرشی باید با محیط سازگار و متناسب باشد. تولیدکننده سنگ فرش انواع سنگ فرش ها را با در نظر گرفتن کاربری آنها در اشکال و مدل های مختلف عرضه کرده است و این میتواند کمک بزرگی به افراد برای انتخاب درست سنگ فرش مناسب بکند.در این حین نکاتی حائز اهمیت می باشد که باید به هنگام انتخاب سنگ فرش در نظر داشت. در این مقاله به بررسی بعضی از این نکات می پردازیم.

ضخامت سنگ باید چقدر باشد

این ویژگی بر دوام روسازی سنگفرش تاثیر می گذارد. سایر ویژگی هایی که در انتخاب آن در نظر گرفته می شود عمدتاً به دلایل زیبایی شناختی مهم است. تولید سنگ فرش در ضخامت های مختلف انجام می شود. بنابراین

ضخامت سنگ فرش ها باید متناسب با تردد روی آن باشد. اگر برای استفاده در عابر پیاده باشد باید 4 سانتی متر ضخامت داشته باشد. زمانی که برای راهرو انتخاب می شود، نباید از 6 سانتی متر نازک تر باشد. چنین سنگ فرشی اگر روی آن ماشین سواری رانده شود خوب است ولی اگر قرار است کامیونی در زمین سنگ فرش شده رانده شود، یک مکعب به ضخامت 8 سانتی متر بهتر است.پس باید توجه داشته باشیم برای چه منظوری میخواهیم از سنگ فرش استفاده کنیم تا نسبت به آن ضخامت و دوام سنگ فرش را در نظر بگیریم. یکنواختی تمام سنگ های مورد استفاده بسیار مهم می باشد زیرا کوتاه و بلندی در سطح سنگ فرش باعث ایجاد مشکل می شود.

نحوه اجرای سنگ فرش

اجرای چیدمان سنگ فرش

نوع اجرا و چیدمان سنگ فرش همیشه در همه ی مکان ها خطی و منظم و یکنواخت نیست. در بعضی از جاها شاهد اجرای سنگ فرش ها با چیدمان متنوع و اشکال مختلف هستیم که این کار منوط به نوع سنگ فرش و قابلیت داشتن آن برای چیدمان شکل گونه  می باشد . این جور مواقع شما می توانید یک مکعب بتنی کیوبیک منظم 4وجه برش که در انواع سایزها و رنگ ها در بازار موجود می باشد برای طرح خود انتخاب کنید. اگر قصد دارید ظاهر متنوعی برای سنگ فرش ایجاد کنید ، بهتر است اشکال دیگری را انتخاب کنید. یک مکعب موج دار و مستطیل شکل به خوبی می تواند قابل اجرا در هر طرحی باشد. مکعب های مربعی شکل کوچک، امکانات بیشتری را برای چیدمان فراهم می کنند. اینها رایج ترین اشکال سنگ فرش هستندهمچنین می تواند موارد دیگری نیز داشته باشد، به عنوان مثال. یک ذوزنقه شکل  که با در نظر گرفتن ایده برای سطح انتخاب می شود. از سنگ فرش های مربع و مستطیل میتوان به خوبی در باغ  استفاده  می کنند. شما می توانید هر شکلی را برای راهرو انتخاب کنید. اگر می‌خواهید خانه‌تان جذاب باشد، می‌توانید اشکال مختلفی را در سنگ فرش ترکیب کنید. ترکیب مکعب های مستطیل و مربع جالب به نظر می رسد.

آیا سنگ کیوبیک مناسب برای سنگ فرش می باشد

این سنگ بدلیل تنوع در سایز و اندازه و رنگ گزینه ی مناسبی برای انتخاب جهت اجرای سنگ فرش می باشد. از سنگ کیوبیک  بدلیل شکل صاف یا مکعب مربع و مستطیل مانندش میتوان برای اجرای طرح های مختلف استفاده کرد این سنگ دارای مقاومت بالا می باشد و ضخامت آن زیاد می باشد بنابراین مناسب برای پیاده رو ها و ماشین روها همچنین ورودی های حیاط و محوطه باغ از آن استفده کرد. سنگ کیوبیک در چند نوع منظم و نامنظم و6 وجه تولید می شود که هر کدام ویژگی و نمای منحصر بفرد خود را دارند.

از ویژگی های سنگ کیوبیک میتوان به مقاومت بالا ، قابلیت استفاده ی دوباره، سرعت بالا در اجرا ، هزینه ی کم اشاره کرد. این سنگ در مقابل عوامل فرسایش دهنده بسیار مقاوم می باشد به همین دلیل کاربرد آن برای  مسیرهای پیاده رو و ماشین رو با در نظر گرفتن ضخامت مناسب بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سنگ کیوبیک یکی از قدیمی ترین و پر کاربرد ترین سنگ فرش ها تا به امروز بوده است.

نحوه اجرای سنگ فرش

رنگ مناسب سنگ فرش

شما می توانید از مکعب های سفید از سایه های مختلف خاکستری تا تقریبا سیاه انتخاب کنید. اینها رنگ های جدی و آرام سنگ فرش هستند که می توانند براحتی با یکدیگر ترکیب شوند. شما همچنین می توانید سایه های بژ و زرد و همچنین سایه های مختلف قرمز را انتخاب کنید. اینها رنگهای شادتری هستند. این سنگ فرش ها فضای یک مکان شاد و دوستانه را فراهم می کنند. رنگ سنگ فرش میتواند با ساختمان و ستون های کار شده در آن مطابقت داشته باشد در واقع سازگاری بصری باید حفظ شود.

اگر نمای خانه خاکستری است، پس در ساخت یک سنگ فرش باید سخت به این موضوع توجه کرد. پس بهتر است سنگ فرش خاکستری را انتخاب کنید. سازگاری بصری، یعنی تطبیق مکعب با عناصر دیگر، یک معیار است. دومین معیار برای انتخاب رنگ آن، تاثیر چنین سطحی است. بعنوان مثال اگر فقط یک مکعب خاکستری در طرح وجود داشته باشد، یکنواخت و تاریک خواهد بود. می توانید آن را با رنگ های دیگر ترکیب کنید، به عنوان مثال. سفید یا زرد. برای اینکه محیط دوستانه تری داشته باشید، می توانید سایه های مختلف خاکستری را نیز انتخاب کنید. به دلایل علمی خاکستری تیره برای جاده بهتر است. در مناطق دیگر، سایه های روشن و تیره را می توان به دلخواه ترکیب کرد.

نحوه اجرای سنگ فرش

هزینه ی سنگ فرش

ویژگی های زیادی وجود دارد که مورد توجه قرار می گیرد. ارزش دانستن آنها بسیار زیاد است تا بهترین انتخاب را داشته باشید. شما همچنین می توانید سنگ فرش محیط مورد نظر را با بودجه خود تنظیم کنید. اگر اجرای یک ایده هزینه زیادی دارد، می‌توانید به این فکر کنید که چگونه همان طرح اما با سنگ فرش مناسب تر وارزان‌تر آن را عملی کنید. به عنوان مثال، تأثیر یک محیط دوستانه را می توان به روش های مختلف به دست آورد. این به شما این امکان را می دهد که انتخاب خود را با آنچه که می توانید تهیه کنید تنظیم کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *