معایب پارکت چوبی و فواید آن برای علاقه مندان به چوب طبیعی

مزایا و معایب کفپوش چوبی

مزیت های کفپوش چوبی

اکنون که سرامیک می تواند کفپوش های چوبی را تقلید کند، کفپوش های چوبی اصیل ممکن است به دلیل قیمت بالا و ظاهر ظریف به خطر بیفتند. با این حال امروزه از پارکت های چوبی در طراحی دکوراسیون خانه، بسیار استفاده می شود. در ادامه چند نمونه از مزایا و معایب کفپوش چوبی توضیح داده می شود، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

۱- زیبایی بی نظیر

چوب یک ماده نجیب است، 100٪ طبیعی و به همین دلیل، تفاوت های ظریفی را نشان می دهد که فقط طبیعت می داند چگونه به آنها بدهد. آن‌ها بی‌نظمی‌ هایی در گره‌ها و تفاوت‌ هایی در تن دارند که حتی کامل‌ترین لمینت‌ها هم نمی‌توانستند آن‌ها را باز تولید کنند. یک کفپوش چوبی می تواند به تنهایی تزئین کند و در مرکز توجه قرار گیرد.

استفاده از پارکت های چوبی برای طراحی دکوراسیون

۲- قیمت

هرچه لت های چوب بیشتری داشته باشند، کفپوشی که روی آن راه می روید گران تر خواهد بود. با این حال این هزینه اولیه بالاتر شما را در دراز مدت نجات می دهد. شما همچنین برای سختی و مقاومت در برابر رطوبت هزینه بیشتری می پردازید، بنابراین اگر چوب های عجیب و غریب را دوست دارید، باز هم به قیمت آن می افزاید.

۳- نصب

نصب یک پارکت مانند پارکت های قدیمی، به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد، زیرا تخته ها در محل چسب، صیقلی و لاک زده می شوند. در طرف مقابل، نصب کف های شناور به قدری آسان است که بهانه ای برای انجام آن پیدا نمی کنید.

نصب پارکت چوبی

۴- بادوام

کف‌پوش‌های چوبی بدون تغیر در طی سالیت می توانند باقی بمانند، زیرا اگرچه جلوگیری از ضربه، خراش، تغییر رنگ یا قرار گرفتن در معرض رطوبت (دشمن کمانی کف‌پوش‌های چوبی) دشوار است، اما می‌توان آن‌ها را هر 8 یا 10 سال یک بار با کفسابی نو کرد. موضوع در ضخامت چوب موجود در لت ها و لاک های استفاده شده است. بنابراین، کف‌های چوبی جامد می‌توانند حدود 6 یا 8 ضربه چاقو ایجاد کنند.

۵- تعمیر و نگهداری

پرداخت ها بر نوع تعمیر و نگهداری تأثیر می گذارد. به عنوان مثال اگر یک روکش روغنی را انتخاب کرده اید، هر سال باید یک لایه روغن جدید در مناطقی که بیشترین استفاده را دارید بمالید.  کاری که خودتان می توانید انجام دهید.  از طرف دیگر، اگر در مورد لاک ها صحبت کنیم، آنها فقط می توانند توسط یک متخصص استفاده شوند.

۶- عایق

کفپوش‌های چوبی هم از نظر عایق صوتی و هم از نظر عایق حرارتی شماره یک هستند (تا 15 برابر بیشتر از بتن عایق می‌شوند!) و همچنین لذتی برای پاهای برهنه هستند، لذتی که اگر گرمایش را در بالای صفحه نصب کرده باشید، لذت بخش خواهد بود.

استفاده از کفپوش چوبی

۷- قابل تغییر شکل

بسیار مهم است که به شرکت‌هایی مراجعه کنید که می‌توانند به شما تضمین دهند که کفپوش از جنس چوب خشک است. زیرا در معرض انقباضات و انبساط قرار می‌گیرند که می‌تواند نتیجه نهایی را خراب کند، چیزی که به میزان کمتری روی چند لایه تأثیر می‌گذارد. در لایه های بالاتر از سوی دیگر، صداها نیز می توانند باعث ناراحتی شوند. با استفاده بیشتر از فرش یا با انتخاب کفپوش لمینت به راحتی می توان این مشکل را حل کرد، زیرا عایق آن ضربه ها را جذب می کند.

معایب کفپوش های چوبی

– قیمت: به طور کلی هر چه چوب تخته ها بیشتر باشد، کفپوش گران تر خواهد بود. بنابراین یک کفپوش چوبی جامد گرانتر از کفپوش چند لایه خواهد بود و این به نوبه خود گرانتر از کفپوش لمینت مصنوعی خواهد بود.

– تحمل: کفپوش‌های چوبی نسبت به کفپوش‌های مصنوعی ظریف تر هستند، بنابراین بیشتر تحت تأثیر ضربه‌ها، خراش‌ها، رطوبت یا قرار گرفتن در معرض آفتاب قرار می‌ گیرند. این نکته ای است که باید بسته به شرایط خود آن را ارزیابی کنید.

– نصب و راه اندازی: در مورد پارکت های سنتی، مراحل نصب بسیار کند است و نیاز به کار دارد، اتفاقی که در پارکت های شناور و کف های شناور مصنوعی نمی افتد.

– نگهداری: کف چوبی باید هر 8 تا 10 سال یکبار چاقو بخورد تا در شرایط عالی بماند. این به این معنی است که تمام مبلمان را از اتاق خارج کنید و چندین روز را در محاصره سر و صدا و گرد و غبار بگذرانید.

– سر و صدا: کفپوش‌های چوبی معمولاً صدای بلندتری نسبت به کفپوش‌های لمینت دارند، اگرچه همیشه می‌توانید با استفاده از فرش سعی کنید آن را از نظر صوتی جدا کنید.

کفپوش چوبی

سنگ فرش

همان طور که در بالا به مزایا و معایب کفپوش چوبی اشاره شد، آنها دارای زیبایی بینظیری هستند که می توانند بسیار شیک باشند، اما در کنار چوب سنگ فرش های طبیعی نیز بسیار شیک و بادوام هستند. اگر قصد خرید سنگ فرش دارید، می توانید از سنگفرش سیام که تولید کننده انواع کیوبیک نامنظم و نامنظم، سنگفرش گرانیتی، بتنی و.. است، ثبت سفارش کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *