خیابان سنگ تراش ها

خیابان سنگ تراش ها اصفهان یکی از محلهای زیبای اصفهان است که در خیابان جلفا واقع شده است.
یکی دیگر از افتخارات مجموعه تولیدی سنگ فرش سیام تامین متریال پروژه خیابان سنگتراش های اصفهان است که در این پروژه از سنگ گرانيت مشکی نامنظم استفاده شده است. این محله دارای بیش از 10 کلیسا می باشد که سالانه باعث بازدید بسیاری از توریست ها از این منطقه می شوند. مغازه ها و خانه های زیبا در این منطقه از دیگر جاذبه های توریستی می باشد که شهر اصفهان را بیشتر در معرض نمایش قرار می دهد. اگر شما هم قصد دیدن این خیابان زیبا را دارید می توانید به محله جلفا بروید تا از این شاهکار بی نظیر دیدن کنید.

قدمت محله سنگ تراش ها

یكی از قدیمی‌ترین محلات اصفهان جلفا نام دارد که محله سنگ تراش ها نیز در آنجا می باشد. در گذشته این منطقه به گبرآباد نیز معروف بوده است. در گذشته زرتشتیان و ارامنه در آن می زیستند.   در سال ۱۰۴۹ هجری نیز گروهی دیگر در این منطقه ساکن شدند.

در این کوچه و در انتهای آن آذری زبانان از تبریز زندگی می کنند. بسیاری از آنان مسیحی و برخی دیگر مسلمان هستند. این محله بسیار دارای ارزش معنوی می باشد زیرا چندین کلیسای مهم در آن حضور دارد که بسیاری از توریست ها رو به سمت خود جذب می کند.

تامین متریال پروژه خیابان سنگ تراش ها در اصفهان توسط مجموعه سنگ فرش سیام

همانطور که گفته شد محله سنگ تراش ها یک محله بسیار مهم و تاریخی است و سالانه بسیاری از این خیابان دیدن می کنند. مجموعه سنگ فرش سیام مفتخر است که در جهت تامین متریال مورد استفاده در این خیابان نقش داشته است و توانسته اثری ماندگار از خود بر جای بگذارد. اگر به اصفهان سفر کردید می توانید از بزرگ و کوچک سوال بفرمایید تا شما را به این خیابان زیبا راهنمایی کند.