جدول کانیو

تولید کانیو در دو سایز 7*60*40 و 7*50*25 به عمق 4 سانت در شرکت سنگ فرش سیام انجام می گیرد که جهت سفارس می توانید با این شرکت تماس بگیرید.

یکی از موارد استفاده از انواع جدول کانیو علاوه بر زیباسازی محیط های شهری، مرزبندی جوی ها است که باعث زیبایی و حفظ بهداشت محیط و کنترل آبراه ها می شود. به همین دلیل به این جدول ها آبراه بتنی نیز می گویند. در مسیرهای آب که در شهرها برای آبیاری درختان استفاده می شود نیاز به نظم دهی وجود دارد. انتقال آب به مجاری اصلی با استفاده از این جدول ها به آسان شدن نظافت شهری و جلوگیری از پاشیدن آب به اطراف و همچنین جلوگیری از طغیان آب در زمان بارندگی کمک می کند.

جدول های کانیو با کیفیت و استفاده از متریال مقاوم در گروه سنگفرش سیام به فروش می رسد و سنگفرش سیام با سال ها سابقه در زمینه فروش داخلی و صادرات انواع سنگفرش مانند کیوبیک منظم 6 وجه برش بهترین ها را برای مشتریان خود آماده می کند.

اندازه ی جدول های کانیو

جدول های کانیو با توجه به موارد استفاده به قطعات مختلفی تقسیم بندی می شود. سه نوع آبراه برای استفاده از این جداول وجود دارد. برای استفاده در آبراه 36 کیلومتری ضخامت این جدول ها به 35 سانتی متر، طول آن ها 50 سانتی متر و ارتفاع این جدول ها 10 سانتی متر می رسد. برای آبراه هایی که 45 کیلومتر طول دارند استفاده از جداول کانیو با ضخامت 35 متر، طول 50 سانتی متر و ارتفاع 13 سانتی متر مورد استفاده است. برای آبراه های 53 کیلومتری نیز می توان از جدول هایی با ضخامت 35 سانتی متر، طول 50 سانتی متر و ارتفاع 15 سانتی متر استفاده کرد.

موارد استفاده از جدول کانیو

جدول کانیو برای مرزبندی خیابان و جداسازی آن ها از پیاده روها مورد استفاده قرار می گیرد. این جدول ها به صورت ایستاده کار گذاشته می شوند برای جداسازی فضای سبز از آن ها استفاده نمی کنند. دفع آب های سطحی توسط این نوع از بتن پیش ساخته بسیاری از مشکلات مربوط به انتقال آب به کانال و دفع آب های در هنگام بارندگی را رفع کرده است. انجام زیر سازی برای نصب این جدول ها سختی زیادی ندارد و برای انجام آن می توان از افراد متخصص کمک گرفت. از این جدول در بزرگراه منابع فرعی و برای دسترسی های محلی استفاده می شود. کاستن آب اضافی جمع شده در سطح بیابان نتیجه ی استفاده از این جداول است. برای گذر از چاله های آب می توان از این جداول به راحتی عبور کرد و لباس عابران با استفاده از آن ها کثیف نمی شود.

انواع استفاده از جدول کانیو

انواع مختلفی برای چیدمان و استفاده از جدول های کانیو وجود دارد. نصب اینگونه بتن های پیش ساخته به نوع استفاده از آن ها مربوط می شود.

کانیو یک طرفه این آبروها به صورت تکی در کنار جدول خیابان نصب شده و یا با نصب دو ردیف از آن ها رو به روی هم به هدایت آب کمک کند.

برای نصب آبراه به وسیله ی جدول های کانیو شیوه ی نصبی به صورت دو طرفه نیز قابل اجرا است. این آبروهای دو طرفه نیم هلال است و در وسط گذرگاه ها استفاده می شوند. دو نوع روش تولید پرسی و ویبره برای آن ها وجود دارد.

قیمت جدول کانیو (آبراه)

جدول های مختلفی مانند جدول گرانیتی برای ساخت آبراه و گذرگاه در معابر استفاده می شود. برای تعیین قیمت کانیو و دیگر جداول با توجه به استحکام آن و متریال موجود در آن ها قیمت گذاری صورت می گیرد. در برخی از این مدل ها سنگ های معدنی رنگی نیز برای استحکام و تزئین استفاده می شود که به مقاومت آن ها افزوده می کند و قیمت های متفاوتی نسبت به نوع ساده تر آن دارد. ژل های میکروسیلیس نیز برای جلوگیری از افزایش رطوبت و نفوذ آب بسیار موثر است که برای این نوع آبشن ها نیز قیمت های متفاوتی بر روی سنگ گذاشته می شود. چسب و روان کننده ها نیز در برخی از موارد بر روی این جداول استفاده می شود و باعث افزایش قیمت سنگ ها خواهد شد. خریداری انواع کانیو با ابعاد مختلف بستگی به مکانی دارد که این سنگ در آن استفاده می شود. برای هر کدام از موقعیت، اجرایی نوعی از این سنگ ها استفاده می شود و برای هر کدام از آن ها نوع خاصی با قیمت های متفاوت قابل خریداری است.

نصب جدول کانیو (آبراه)

برای اجرای و نصب قطعات پیش ساخته جدول کانیو باید قبل از انجام پروژه خیابان و پیاده رو را برای تعیین حدود کارگذاری جدول ها میخکوبی کرد. برای خاکبرداری از محل باید اندازه ی جدول ها و تعداد آن ها را پیش از شروع کار در نظر گرفت. استفاده از تراز مورد نظر برای زیرسازی محل بسیار مهم به نظر می رسد. خاکبرداری برای محل هایی که در آن وضعیت زمین نامناسب است نیاز به دقت بیشتری دارد تا بتوان جدول های کانیو را در یک تراز مناسب قرار داد. تراز جدول ها در بیشتر مواقع نیاز به وقت و هزینه زیادی برای زیرسازی ندارد ولی در بعضی از زمین ها به دلیل ناهمواری زیاد این زیر سازی ها زمان بیشتری می گیرد.

نتیجه گیری

خرید جدول های کانیو و محصولاتی مانند کیوبیک نامنظم برای جدول بندی و سنگفرش خیابان بهترین راه برای نظم دهی به یک زمین با وجود آبراه و فضای سبز می باشد. استفاده از انواع سنگ های مقاوم علاوه بر زیباسازی شهری باعث ایجاد نظم و بهداشت محیطی می شود. برای بسیاری از افرادی که برای باغ و ویلای خود نیاز به ایجاد جدول کشی در قسمت های مربوط به آبراه دارند نیز استفاده از جدول کانیو و یا جدول گرانیتی توصیه می شود. این جدول ها مقاومت خوبی دارند و خرید از شرکت هایی مانند سنگفرش سیام که بهترین محصولات را به مشتریان خود عرضه می کند باعث رضایت از خرید می شود.

جدول کانیو عرضه شده از سوی مجموعه ” سنگفرش سیام ” با استفاده از بتن درجه یک و باکیفیت و بر اساس استانداردهای مربوطه ، تولید می شود.

گسترش جمعیت و رشد آهنگ شهرنشینی ، مشکلات زیادی را بوجود آورده است. یکی از دغدغه های مهم در شهرها ، نحوه هدایت فاضلاب ها و پساب های شهری می باشد. کانیو ، یک آبروی خیابانی است که در راستای طولی در امتداد مسیر و راه به منظور جمع آوری و هدایت آب های حاصل از بارندگی و سطحی ایجاد می شود. برای جدول گذاری آبروها ، معمولاً از قطعات بتن پیش ساخته و یا بتن درجا استفاده می شود.

استفاده از جدول Canivo ، تنها به منظور زیباسازی معابر و فضاهای شهری صورت نمی گیرد ، بلکه استفاده از این جدول با اهداف دیگری هم انجام می شود. این جدول با نام های نیم نهر و یا آبراه بتنی شناخته می شود. این جدول به خوبی به جمع آوری و مهار آب های سطحی می پردازد. بلوک کانیو در نقش مجاری کوتاه انتقال به هدایت آب در حجم کم به مجاری اصلی می پردازد.

کاربرد بلوک‌های کانیو

جدول کانیو ، کاربرد بسیار مهمی دارد. این جدول ، به منظور انتقال آبراه یک طرف مسیر معابر نصب می شود. برای یک طرفه نمودن جداول با شیب دلخواه ، انتخاب های زیادی در دسترس است. سنگ جدول Canivo در مجاورت کلیه معابر اتوبانی ، شریانی ، خیابان ها و … قابل نصب می باشد.

کار این جداول این است که آب اضافی انباشته شده در سطح خیابان را به مسیرهای اصلی فاضلاب انتقال داده و حجم آنها را به کمترین میزان ممکن برساند. در نتیجه ، چاله های آب تشکیل نشده و مشکلی در تردد افراد و خودروها ایجاد نمی شود. کاربرد دیگر این جداول این است که در محوطه های باغ ها و ویلاها به کار می رود تا جریان آب را کنترل نموده و به مسیر موردنظر هدایت کند.

تفاوت کانیو و جدول چیست ؟

جدول کانیو ، نوعی جدول بتنی می باشد که بستر جریان آب را هدایت می کند. این جدول با استفاده از یک قالب خاص ساخته می شود و طرح دلخواه انتقال آب و فاضلاب را بر روی یک طرف جدول بتنی اجرا نموده و طرف دیگر آن به شکل کاملاً مسطح و تراز درنظر گرفته می شود.

تفاوت جدول و کانیو به نحوه قرارگیری آن مربوط می شود. جدول بتنی به شکل ایستاده قرار گرفته و مرز پیاده روها ، جاده ها ، نهرهای آب و … را در دیزاین شهری نمایان می کند. ولی کانیوها به شکل خوابیده یا افقی قرار گرفته و صرفاً جریان آب را هدایت می کند و برای تفکیک سازی و مرزبندی هیچ نقشی ندارد. بنابراین از جدول کانیو باید در کاربرد درست خود استفاده شود.

در مواردی مشاهده می شود که Canivo و جدول در مجاورت همدیگر قرار گرفته و بدین صورت ، مورداستفاده قرار می گیرند. معمولاً در خیابان ها ، تشکیل آبرو از به هم رسیدن سطح خیابان و وجه قائم پیاده رو یا جدول بتنی است.

مزایای کانیوی بتنی چیست ؟

استفاده از این کانیوها ، چندین نتیجه مهم دارد :

کاهش خطر سیلاب : آب های ناشی از بارش در خیابان ها و جاده ها انباشته نشده و احتمال بروز سیلاب کاهش پیدا می کند.

کاهش مصرف آب : استفاده از جدول کانیو و بتنی موجب جمع آوری آب های ناشی از بارندگی می شود تا از این آب ها برای شستشوی خیابان ها و آبیاری درختان و چمن ها  … استفاده شود. بدین ترتیب در مصرف آب صرفه جویی می شود.

کاهش میزان آلودگی محیطی : با استفاده از این کانیوهای بتنی می توان آب های ناشی از بارندگی را کنترل نمود و این مسئله در کاهش آلودگی محیطی ، تأثیرگذار است.

کاهش هزینه های مدیریت آب : سالانه هزینه های زیادی برای مدیریت آب می شود. با استفاده از این کانیوهای بتنی می توان بسیاری از این هزینه ها را حذف نمود. زیرا با وجود این کانیوها برای مدیریت آب باران و پمپاژ آن ، اقدامات کمتری صورت خواهد گرفت.

زیبایی فضای شهری : استفاده از جدول کانیو ، فضای شهری را زیباتر می کند. نحوه نصب این جداول اهمیت زیادی دارد.

کاهش میزان تصادفات : آیا می دانید که چه تعداد تصادف به دلیل جمع آوری آب باران در جاده ها و خیابان ها در سال رخ می دهد ؟ استفاده از جداول موجب به حداقل رسیدن خطر آب چرخشی و بالا رفتن آبروی خیابان ها می شود و به دنبال آن ، میزان تصادفات به شدت کاهش پیدا می کند.

خرید جدول کانیو

مجموعه سنگفرش سیام ، یکی از حرفه ای ترین تولیدکنندگان انواع سنگ فرش و جداول و کانیوهای بتنی است که بر اساس دانش روز و استفاده از دستگاه های پیشرفته به تولید این محصولات اقدام می کند. کیفیت و مقاومت تولیدات این مجموعه ، بسیار بالا است.

با استفاده از جداول تولیدی این مجموعه می توانید قدمی مؤثر در راستای مدیریت آب حاصل از بارندگی بردارید. همچنین فضای شهری با استفاده از این جداول بسیار زیبا و شیک خواهد بود. تولیدکنندگان زیادی به تولید این محصولات اقدام نموده که صرفاً برخی از آنها می توانند جداول کانیوی استاندارد و مقاوم را تولید کنند.

قیمت جدول کانیو

نرخ این جداول با توجه به کیفیت موادی که در آن به کار رفته است ، متفاوت می باشد. کیفیت متریال ، تنها یکی از فاکتورهای تعیین کننده قیمت می باشد. فاکتورهای دیگری همانند نوع افزودنی ها ، کیفیت چسب های به کار رفته ، ابعاد جداول ، نوسانات بازار و … در تعیین قیمت مؤثر هستند.

مجموعه سنگفرش سیام ، انواع محصولات تولیدی خود را با قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه می کند. بنابراین محصولات این مجموعه ، نه تنها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است بلکه دارای قیمت بسیار مناسبی است. رمز موفقیت این مجموعه در طی سالها فعالیت خود ، ارائه محصولات تراز اول با مناسب ترین قیمت بوده است.

انتخاب گزینه مناسب

ممکن است با توجه به توضیحات ارائه شده همچنان میان انتخاب جدول کانیو و جدول معمولی مردد باشید و ندانید که تفاوت های این دو چیست و کدامیک برای کاربرد موردنظر شما مناسب می باشد.

برای انتخاب میان انواع جداول باید نیازهای خود را دقیقاً بشناسید. آیا صرفاً به دنبال چیزی هستید که لبه یک بستر را نمایان کند ؟ آیا نیازمند چیزی هستید که آب را از منطقه ای دور کند ؟ جدول برای مشخص کردن لبه ها و جداسازی ها مناسب است. اما کانیو برای زهکشی آب سطحی مورداستفاده قرار می گیرد.

برای یک انتخاب درست باید به نوع محیطی که قرار است کانیو یا جدول در آن قرار بگیرد ، توجه داشته باشید. برای مناطقی که بارش های شدیدی در آنجا شکل می گیرد ، باید از کانیو استفاده نمود. چرا که کانیو با داشتن کانال داخلی به کنترل و هدایت آب حاصل از بارندگی کمک می کند.

مسئله ای مهم در انتخاب جدول کانیو و سایر جداول این است که کدامیک به نگهداری و تعمیرات کمتری نیاز دارند. جدول ها نسبت به کانیوها به تعمیرات و نگهداری کمتری محتاج هستند. چرا که فاقد زهکشی یا توری هستند. کانیوها ممکن است با مشکل گرفتگی مواجه شوند و صد درصد به تعمیرات نیاز دارند.

اگر کارایی کانیو و جداول را به خوبی متوجه شوید و به نیازهای خود دقت کنید ، به خوبی می توانید انتخابی میان این دو داشته باشید. البته هدف از طراحی این جداول ، همه یکسان بوده است. اما تفاوت هایی میان کارایی این دو وجود دارد.

جدول به شکل یک لبه برآمده می باشد که از جنس سنگ یا بتن است که تفکیک کننده جاده از مسیر پیاده رو یا پارک می باشد. در نتیجه خودروها نمی توانند به پیاده رو یا پارک وارد شوند.

کانیو به صورت یک کانال زهکشی است که با استفاده از تورهای فلزی و یا روکش های شکافی تولید می شود. کانیوها به صورت مشخص برای مدیریت درست و اصولی آبروها طراحی و تولید می شوند. در نواحی که مستعد بارش های شدید هستند از کانیوها زیاد استفاده می شود تا مانع از ایجاد سیل شوند.

ویژگی های جداول کانیو

جدول کانیو دارای خصوصیات کمی و کیفی مشخصی است. اما ممکن است تولیدکنندگان مختلف به تولید این جداول بر اساس ویژگی های مختلفی اقدام کنند. این جداول ، عضو لاینفک از فضای شهری هستند. سنگدانه ها ، سیمان و آب از اصلی ترین مواردی هستند که کیفیت جداول را مشخص می کنند.

تولیدکنندگان مختلف به دلیل رعایت یا عدم رعایت استانداردها ، تفاوت نوع دستگاه های به کار رفته ، تفاوت در سطح کیفیت متریال به کار برده شده و … به تولید جداولی در سطح کیفی مختلف اقدام می کنند.

از ویژگی های جداول کانیو می توان به مقاومت فشاری بالا ، طول عمر بالا ، تناسب میان نسبت آب به سیمان ، ابعاد معین و … اشاره نمود. اصلی ترین خصوصیتی که این جداول باید دارا باشد ، مقاومت بالا است. مقاومت این جداول باید به اندازه ای بالا باشد که در صورت برخورد با اجسام سنگین دچار مشکل نشود.

روش ساخت این جداول :

برای ساخت جدول کانیو از دو روش استفاده می شود که شامل روش دستی و روش پرسی می باشد. روش پرسی به شکل تمام پرس و وکیوم پرس می باشد. فاکتورهای تعیین کننده برای ساخت این جداول شامل دمای بتن ، جذب آب در بتن ، نسبت آب به سیمان و ماکزیمم اندازه سنگ دانه و … می باشند. جدول های پرسی معمولی در چندین نوع شامل جدول تندیس ، جدول نرده ای ، جدول هلالی ، جدول فانتزی و … است. تمامی جداول کانیو و نیم جوی با هدف هدایت آب در کانال های آب شهری و جوی های کنار مسیرها مورداستفاده قرار می گیرند.

نحوه اجرای این جداول :

اجرای این جداول بایستی منطبق با نقشه های اجرایی و مشخصات فنی مرتبط باشد. پیمانکاران ملزم به توجه به کلیه استانداردها مثل تسطیح سازی درست زمین هستند و در کنار آن باید به پیاده سازی اصولی جداول توجه داشته باشند.

نصب جدول کانیو به دلیل ارتفاع پایین آنها ، بدون آرماتور انجام می شود. چنانچه احتمال بدهند ممکن است رانش خاک صورت بگیرد ، استفاده از جداول مجهز به آرماتور الزامی است. کانیوهای مورداستفاده در جاده ها و مسیرهایی که با هدف گردآوری آب های سطحی به کار می روند ، به صورت مقطع نیم دایره یا v مانند می باشند.

چنانچه این جداول به صورت سرپوشیده کار گذاشته شوند ، بایستی در فاصله های مشخص و استاندارد به نصب دریچه های ویژه جمع آوری و تخلیه آب های سطحی اقدام شود. نصب دریچه ها می تواند به شکل افقی ، عمودی و یا ادغامی از هر دو مورد صورت بگیرد.

آشنایی با مراحل دقیق اجرای جدول کانیو

– نخست باید سطح موردنظر برای اجرای جدول ، صاف و آماده شود. توجه به این مرحله بسیار مهم است و موجب تمیز شدن کار می شود.

– سپس باید میخکوبی محور مسیر موردنظر انجام شود.

– در این مرحله باید مسیر دقیق جداول با استفاده از خطوط و قوس ها با دقت فوق العاده بالایی تعیین شود.

– در این مرحله از اجرای جدول کانیو باید یک آنالیز دقیق از نیم رخ طولی صورت بگیرد و بعد از برداشت نیم رخ طولی و اعداد کف تمام شده محورها ، خاکبرداری با استفاده از خاک مرغوب انجام شود.

– سپس حتماً ناهمواری هایی ایجاد می شود که باید این ناهمواری ها با ملات و سنگ و مصالح پر شود تا سطح ، یکدست و صاف شود.

– چنانچه ارتفاع و شرایط سطح موردنظر به صورتی باشد که امکان استفاده از جداول Canivo وجود نداشته باشد ، چاره ای به جز استفاده از بتن درجا نمی باشد.

– نصب جداول به شکل تراز و دقیق از اهمیت زیادی برخوردار است و باید موردتوجه قرار بگیرد.

– اگر مسیر آبرو طولانی باشد ، بایستی درزهای ویژه انبساط به عرض ده تا 15 سانتی متر درنظر گرفته شود. توجه شود که تحت هیچ شرایطی ، فاصله درزها از 6 سانتی متر بیشتر نباشد.

– درزهای انبساطی بایستی با استفاده از مواد ایده آل و باکیفیت مانند آسفالت پر شود تا هیچگونه مشکلی بوجود نیاید.

با توجه به مراحل فوق ، اجرای جدول کانیو به صورت اصولی انجام می شود. اجرای اصولی جداول در دستیابی صد درصدی به اهداف موردنظر مانند جمع آوری درست آبها و انتقال آنها به مسیرهای اصلی آب ، تأثیر بسزایی دارد. لذا با استفاده از جداول مقاوم و باکیفیت و توجه به نکات اجرایی آن ، به مزایای استفاده از این جداول دست پیدا کنید.